nikasp
Ska budgetrenovera ett kök och tänkte passa på att köpa en cirkelsåg. Får man något "att ha" för runt 1500 kr i någon av Bauhaus, Hornbach eller liknande butiker? Är lite stress så hinner inte beställa. Vad ska man ha för klinga för bästa resultat i en billigare träfiberskiva med melamin?

Krilleman
När jag handlade IKEA-kök så fick jag mina skivor tillverkade och exakt måttanpassade på beställning.

Jag har för mig att dom kom från en fabrik i tyskland. Men IKEA har ju bytt kökssystem nu så systemet kanske har ändrats?

Bänkskiva med plast på kapar man ju enklast med en vanlig fogsvans...

Det är ju bara spånskiva med plast på så något direkt motstånd är det ju inte, tror det är mest risk att skada melaminet med en cirkelsåg.

För övrigt får du en bra cirkelsåg för de pengarna.

Ikea har iaf haft färdiga raka bänkskivor som man får korta ner till önskad längd själv.

nikasp
Det blev en beggad Hitachi C6BU2 plus ny 1400 mm skena så jag fick handla på mig lite verktyg bra nog :) Som en het kniv genom smör. Kör med fina sidan på skivan nedåt och snitten blir perfekta även utan att tejpa och ha "offerskiva" under. Mkt nöjd! Ikea Hällestad heter skivorna och är ca 40 mm tjocka.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.