1 829 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Köksyta eller tvättstuga
Medlem
· Västra Götaland
· 3 inlägg
Ska påbörja en köksrenovering. Köket ligger i direkt anslutning till en liten tvättstuga med plats för tvättmaskin, torktumlare och kassar för plast och pappsortering. (Ett rum där man kan sätta in sådant man för stunden inte orkar se.) Väggen till tvättstugan kan lätt tas ner och ytan användas till förmån för ett större kök. Tvättmaskin och tumlare får plats i badrummet. Skåp för återvinning tänker jag skulle få plats i snyggare skåp i det större köket. Men vi är inte överens. Min man tycker absolut att man bör ha en tvättstuga och vill inte riva väggen. Så. Jag önskar tankar om för och nackdelar med att ha just en tvättstuga. Eller jag förstår att det inte är en nackdel, men ett större kök lockar mer..
Medlem
· Västra Götaland
· 3 inlägg
Ok. Köket är på ca 10 kvm idag.
aha, då hittar jag tyvärr ingen bra anledning till att riva bort tvättstugan. Håller med din man att man ska ha en tvättstuga
.
Ni kan fundera på förbättringar man kan göra i tvättstugan typ montera hyllor, väggskåp, hatthylla, krokar ...finns säkert något du kan önska dej för att göra tvättstugan snyggt och praktisk. Samma gäller köket ifall det är något som ni är inte nöjda med.
Att bara göra ett kök större betyder inte alltid att den blir mer funktionell
.
Lycka till med renoveringar!
gaia
Ni kan fundera på förbättringar man kan göra i tvättstugan typ montera hyllor, väggskåp, hatthylla, krokar ...finns säkert något du kan önska dej för att göra tvättstugan snyggt och praktisk. Samma gäller köket ifall det är något som ni är inte nöjda med.
Att bara göra ett kök större betyder inte alltid att den blir mer funktionell
Lycka till med renoveringar!
gaia
En bra tvättstuga ser jag som en möjlighet att kraftigt underlätta vardagslivet. Jag skulle helst vilja ha en tvättstuga på 20 kvm med dubbla tvättmaskiner, torktumlare, avfuktare, tvättinkast från sovrum och all klädförvaring i direkt anslutning.
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 3 inlägg
Förstår. Möjligt att jag blir nedröstad i den här frågan
. Har svårt att helt släppa tanken eftersom det enkelt (genom att ta bort badkaret i badrummet) finns en naturlig plats för tvättmaskin och torktumlare där. Men naturligtvis inte för allt sådant som man annars kan ha en tvättstuga till.. Tack för era svar. Renoveringsplanerna har stannat av eftersom vi helt enkelt inte kan komma överens:banghead: och jag behöver verkligen lite input..
Jag måste säga att jag finner det rätt frustrerande att ha tvättstugan i badrummet. När vi renoverade nu fick vi i alla fall bort varmvattenberedaren, den fick bo på gästtoaletten vägg i vägg, toan där har ändå varit trasig och bara använts av katterna de senaste 15 åren.
Å andra sidan är 10 kvm rätt litet för köket om ni inte har separat matrum i anslutning till köket.
Å andra sidan är 10 kvm rätt litet för köket om ni inte har separat matrum i anslutning till köket.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden