Hej,
I vårt nya kök vill vi helst inte ha några överskåp för att få det riktigt luftigt och öppet. Men hur förvarar man dricksglas och koppar (som ju traditionellt brukar stå i överskåpen) på ett bra sätt i en bänklåda? Nån som har erfarenhet av att stapla/förvara glas och koppar på ett sätt så de inte välter eller skallrar mot varandra när man drar ut lådan?
I vårt nya kök vill vi helst inte ha några överskåp för att få det riktigt luftigt och öppet. Men hur förvarar man dricksglas och koppar (som ju traditionellt brukar stå i överskåpen) på ett bra sätt i en bänklåda? Nån som har erfarenhet av att stapla/förvara glas och koppar på ett sätt så de inte välter eller skallrar mot varandra när man drar ut lådan?
Det finns ju så att man öppnar skåpen och drar ut en insatts med hyllor där allt är på ist för lådor var för sig.
dock kommer ni ångra er, att förvara detta i skåp nertill är oergonomiskt och jobbigt i längden.
Här är ett typiskt exempel när folk väljer utseende före funktion.
dock kommer ni ångra er, att förvara detta i skåp nertill är oergonomiskt och jobbigt i längden.
Här är ett typiskt exempel när folk väljer utseende före funktion.
Oergonomiskt? Hur menar du?NLA skrev:
Vi har inga överskåp och förvarar alltså alla glas, muggar, tallrikar etc i lådor. Perfekt överblick och i mitt tycke mycket mer ergonomiskt än att slippa sträcka sig för att plocka i eller ur ett skåp. Dessutom en extra fördel att vår fyraåring kan hjälpa till att duka eller själv ta sig ett glas vatten om hon är törstig!
Men, ja, det skallrar om man stänger lådan för hårt...
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Vi ska precis göra om vårt kök och kommer också att vara utan överskåp! Vi kommer att ha några öppna hyllor för de glas & koppar man använder dagligen, sedan tänkte vi ha ett vitrinskåp för övrigt.
Är medveten om att öppna hyllor kan vara opraktiskt ur damm- och fettsynpunkt, men ska montera hyllorna en bra bit från spisen och har man glas mm man ofta använder så hoppas jag dammet håller sig borta
Är medveten om att öppna hyllor kan vara opraktiskt ur damm- och fettsynpunkt, men ska montera hyllorna en bra bit från spisen och har man glas mm man ofta använder så hoppas jag dammet håller sig borta
När vi ska bygga nytt så tänkte vi sätta in dubbla diskmaskiner. Slipper överskåp för vardagsporslinet & behöver framförallt inte hålla på å plocka ur hela tiden. Tycker det är ett tråkigt moment att plocka ur å ställa in i skåp för att nån timme senare plocka ur skåpet igen. Finns det plats i köket så kan jag rekommendera det.
Mvh Ingmar
Mvh Ingmar
Klicka här för att svara