Är det någon som har koll på marknaden för vattenkylare?

Kallvattenkran i kylskåpet hade fel pris, tog för mycket plats och kändes fel i kylskåpet. Enligt uppgift vanligt med problem med dessa också. Men, är lite nyfiken på alternativa lösningar:

http://www.panatlantic.se/Produkter/Vattenmaskinerhushåll/VattenmaskinH2omy/tabid/167/Default.aspx

H2omy_stor.jpg

Någon som känner till flera alternativ eller rent av kan rekommendera en produkt? Är bara intresserad av maskiner som monteras dolt under bänken, inte apparater att ha på bänken.

ullberg
jag brukar dra spaken på ettgreppsblandaren åt höger, och vipps så får jag kallt vatten, gjorde faktiskt så även när jag bodde med ett sånt kylskåp du valde bort => onödig produkt imho.

Men om du nu ändå vill ha en så har väl Grohe en sådan, Grohe Blue C&S. Då får du en blandare på köpet men om du nu ändå är på G att rusta upp köket. Kostar nog en slant men du brukar ju gilla saker aus Deutschland, så det kanske kan passa...

15tuswn för någon grohepryl känns inte aktuellt. Cosmetalkylaren på bild kostar ju 3kkr + en extrakran.

Alla jag frågat som skaffat extrakallt vatten är väldigt nöjda med det, men har det i kylen vilket är fel. Här är kranvattnet bara tillräckligt kallt i feb/mars när det hunnit bli ordentligt kallt i marken.

Kan man få ihop det för under 5k med kvalitet så tycker jag det är värt ett försök,

ullberg
Ah, jag hade ingen aning om att den kostade 15k, jag bara anade att den var dyr eftersom det är Grohes paradgren (att ta betalt). Tja, det kanske är jag som avviker från normen, du blir säkert nöjd med ditt kylda vatten (och att inte ha tillgång till kallt vatten är riktigt kass, vilket jag märkte i början av sommarn då vi hade glömt stänga av värmekabeln i vattnet på landet...)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.