Jag har en dålig ärvd cirkelsåg och en kass sticksåg som jag borde kasta. Fråga: kan jag ta med mig den knepigare skarvade köksbänkskivan med massa vinklar och få en ny sågad medan jag väntar hos t.ex. Hornbach, Fredells eller Hornbach? Eller får jag räkna med att vänta någon dag för sådant?
(den blå linjen visar sidor mot vägg)
(den blå linjen visar sidor mot vägg)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Varför inte ringa och fråga?
Men jag skulle gissa att det är smartare att du vänder dig till en snickare som kommer ut med sin sänksåg/handcirkelsåg med skena.
Men jag skulle gissa att det är smartare att du vänder dig till en snickare som kommer ut med sin sänksåg/handcirkelsåg med skena.
Hornbach behövde 1-2 veckor så jag köpte en Hitachi plus skena och kör själv. Har sågat de enkla bitarna hittills med kanonbra resultat.
Hornbach tar rätt bra betalt. En vinkelskarv med beslag kostar ca 550 kr. Sneda kapningar kostar också medan raka är gratis. Kändes som att jag lägger stålarna på verktyg istället.
Hornbach tar rätt bra betalt. En vinkelskarv med beslag kostar ca 550 kr. Sneda kapningar kostar också medan raka är gratis. Kändes som att jag lägger stålarna på verktyg istället.
Japp
Beslagen tar jag från gamla skivan men fräs köper jag inte så det blir att "fräsa" manuellt med borr och Dremel. Väldigt nöjd med sågresultatet med Hitachi C6BU2 förresten. Jag tejpar snittytan och kör från baksidan på de skivor som ska användas men det verkar onödigt. När jag testkört på min IKEA-skiva utan tejp blev snitten på båda sidor helt perfekta.
Klicka här för att svara