Deras hemsida är nere och vid en googlesökning fann jag detta inlägg på vi i villas forum.

"Vi har blivit lurade av XXXXX och efter flera påstötningar som inte gav resultat stämde vi Rikard vid Tingsrätten i Hässleholm. Domen (FT 1600-06) har fallit till vår fördel och XXXXX är skyldig oss 10.880 kr. Nästa steg för oss är att lämna ärendet till Kronofogden som via utmätning kommer att verkställa Tingsrättens dom. Känner du flera som blivit lurade?
Tino "

Nån som vet mer?

Redigerat av moderator:
Samma blåsning som förut?

Det vet jag inte, har svårt att se att han skulle ändra sig. Men vi har blivit drabbade av honom med att han utfört hemska jobb åt oss som vi fått betala dyra pengar för att åtgärda och göra kunderna nöjda. Pinsamt och inte roligt.

Kucci skrev:
XXXX har nu startat upp en ny kökshemsida, www.nyttkok.se
Aha, han snodde mitt namn......
Han lurade mig förra sommaren med att betala in ett par tusen för att bli nån sorts återförsäljare av köksluckor.
Jag äger domännamnet www.nyttkök.nu vilket jag skulle använda till det projektet, och han sa flera gånger att det var ett jäkla bra namn.

Han försökte som sagt blåsa mig på pengarna, men jag snokade upp en hel del skit om honom som jag "hotade" använda mot honom om han inte betalade tillbaka. Tog några dagar så hade jag pengarna på kontot igen! ;)

Det är bäst att hålla sig borta från honom. Var får han grejerna ifrån?

Han lurade mig. fick tbx pengarna efter 2månader. Nu stängde han ner sidan nyttkok.se och öppnade upp skaraborgskok.se istället. sidan ser exakt likadan ut men med annat namn. Exakt samma annonser på blocket med.

Hoppas att ingen går på detta. Ett telefonnr som inte går att söka på,ingen info om var luckorna tillverkas,ingen besöksadress

Någon som kan ta hans register på Lexbase?

nyttkok.se är uppe igen

Kloge skrev:
Någon som kan ta hans register på Lexbase?
Jag har gjort det. Finns bara 1 dom där med 8st målsägare angående blocketbedrägerier. Men står att han har totalt 3 domar mot sig. Jag hämtade även ut en dom från hässleholm. Det ärendet gällde köksluckor.

Jag gick på det för att han kom ut och mätte kökey och verkade kunnig. Offerten och orderbekräftelsen var väldigt proffesionell och fakturan kom från ett fakturabolag frilans finans.

Finns inget organisationsnummer heller om man tittar på allabolag t.ex.

Kan man se skulder på honom?

Inte på lexbase iallafall. där står bara vad han fick betala tillbaka. Inte vad han har flr tillgångar. enl diverse sidor så äger han inga fordon inte heller några fastigheter.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.