Så, nu är jag redo att få lite ris och ros på planlösningen.
I nedre högra hörnet mellan ugn och yttervägg skall vi bygga ett skafferi. Lite svårt att rita in i IKEA's program.
Bardelen bredvid spisen skall ha ett överhäng så vi kan sitta här och hålla kocken sällskap. Och självklart skall det vara bänkskiva över diskmaskinen också:p
Tycker ni det funkar med ett ensamt hörnskåp bredvid spisen?

//Catarina

vy4.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

vy3.JPG
Skapa konto

vy2.JPG
Skapa konto

• Gilla
runforit
  • Laddar…
Lite spontant så saknar jag avställningsyta bredvid ugnen.

Det lär bli en hel del spring genom rummet eftersom du lagt kyl och frys mer borta vid bordsdelen. Så här skulle jag snarare lägga upp det. Mer arbetsyta och stort skafferi, kyl/frys, ugn, spis samt diskhon centrerat i ena delen av rummet. kök.jpg
Skapa konto

Jag håller inte med, Kyl och frys ligger bra i originalritningen med avställningsyta på bardisken, det är ju där man dukar upp frukosten tex. Min brors kök liknar detta.

Däremot måste det finnas en avställningsyta för plåtar nära ugnen. De har sin ugnspelare vid kyl/frys så att de kan använda bardisken även till det. Ni har ju dessutom ritat in bänk bredvid dessa. Enda problemet de har är att de inte tänkte på hur högt mikron kom. Ungarna kan inte poppa popcorn utan att stå på en pall framför ugnen.

Tack för förslaget MissAnpassad, tyvärr går det inte i verkligheten. Dörren uppe i högra hörnet är ingången till köket och fönstren sitter bara på 75cm höjd. Däremot funderar jag på att göra en sittbänk framför fönstret fast då är radiatorn i vägen. Alltid är det nått :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.