Vi ska köpa en ny bänkskiva. Det blir laminat virrvarr med träkant. Tyvärr har ingen butik vi har besökt haft någon sådan hemma så vi har kunnat titta på den. Eftersom vi har två små barn vill vi inte är hörnen ska vara för vassa. Vore tråkigt att behöva sätta på fula hörnskydd (typ Ikeas) det första vi gör. Ni som har laminatskiva med träkant, hur ser hörnen ut? Är de vassa eller lite rundade?
Medlem
· Stockholm
· 605 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 605 inlägg
Woody Huddinge, men den är ju från LG Collection som de flesta bygghandlare och köksfirmor är återförsäljare för. Virrvarr med teaklist Classic tror jag den hette.
En rättelse. Efter att ha fått en ny offert direkt mot lg så är priset likvärdigt med Agelitos. Däremot är Agelitos leveranstid lite kortare vilket vore bra för oss så jag efterlyser fortfarande bilder på laminatskiva med 2mm träkant från Agelito.
Du har helt rätt Åsa. Saken är den att vi kommer att ha snickare hemma några dagar som ska göra lite jobb och det har varit smidigt om de kunde montera skivan när de ändå är här. Med Agelitos leveranstid kommer skivan vara här i tid, med lg:s kommer den försent och vi får montera, ta upp håll för häll och lite annat pyssel själva. Om vi kan se en bild på en skiva från Agelito och hörnen ser bra ut beställer vi den och får då det vi vill ha. Kan vi inte se en bild beställer vi från lg och får montera själva. Vi kommer inte att köpa något vi inte är säkra på att vi vill ha.
Redigerat:
Nej inte riktigt, jag vill se hur de gör i de fall träkanten går runt ett hörn.
Fick precis ett mail från Agelito med en bild som de hade grävt fram och hörnen är rundade på samma sätt som lg:s i Gnagarens bilder ovan.
Fick precis ett mail från Agelito med en bild som de hade grävt fram och hörnen är rundade på samma sätt som lg:s i Gnagarens bilder ovan.
Klicka här för att svara