8 261 läst ·
10 svar
8k läst
10 svar
Ismaskin i integrerad kylskåp/frys
Precis som rubriken lyder, kommer att ha kyl och frys integrerad i nya huset, men en grej som alltid funnits högt på min bra att ha lista är isbitsmaskin, men hittar inget integrerbart skåp med denna funktion, finns det?
integrerade produkter är alltid en kompromiss och i den kompromissen finns inte en ismaskin med som parameter.B BondenFredrik skrev:
miele och liebherr har även Gaggenau men då i lite andra måttB BondenFredrik skrev:
Själv har jag precis installerat ett sådant här, https://www.lg.com/se/kyl-frys/lg-gsl480pzxv,
bredare och djupare än standardmått och funkar säkert inte utan justeringar i ett befintligt kök.
Har precis byggt om köket och anpassade för den här varianten då jag dels hade svårt med plats för 120 cm bredd som behövs för traditionella kyl och frys bredvid varandra, dels ville jag ha tillgång till kylt vatten samt kub och krossad is när jag ändå bygger om.
Funkar bra, och i mitt fall har jag gjort så att den fasta vattenanslutningen är lätt att stänga av för att minimera risken om vi åker iväg t.ex.
bredare och djupare än standardmått och funkar säkert inte utan justeringar i ett befintligt kök.
Har precis byggt om köket och anpassade för den här varianten då jag dels hade svårt med plats för 120 cm bredd som behövs för traditionella kyl och frys bredvid varandra, dels ville jag ha tillgång till kylt vatten samt kub och krossad is när jag ändå bygger om.
Funkar bra, och i mitt fall har jag gjort så att den fasta vattenanslutningen är lätt att stänga av för att minimera risken om vi åker iväg t.ex.
Antagligen så.electroluxaren skrev:
Den LG vi har nu så tar ismaskinen en del plats i övre delen av dörren till frysdelen, men inte mer än att det är helt ok.
Lite får man offra för att få kylt vatten på sommaren och is till GT:n
Stryker detta ur min bra att ha lista då, tack för alla bra svar, om det blir en isbitmaskin så blir det en extern separat maskin, kostar runt 2000kr kollade jag upp 
Klicka här för att svara