D Dr Jumping Jack skrev:
Blir det inte anings ojämn kant i laminaten som syns när man sågar? Sist jag sågade av en laminatskiva så blev det lite fnasigt i kanten, trots att jag sågade uppochner men det dolde jag mot väggen med en list. Men här talar vi om en skarv, laminat mot laminat Hur sågar du för att få osynlig kant?
Jag har läst på och förstått det som att om man sågar upp och ner med klinga avsedd för laminat samt cirkel och styrskena blir snittet väldigt bra.

Paul-Staffanstorp
E Emilius skrev:
Jag måste ha en skarv. Gör ett budgetkök eftersom vi ska flytta från stället inom 2 år och det innebär IKEA laminat ej måttbeställd. Köket är över 4 m långt tyvärr.
Kan du inte köpa på Hornbach istället... snygga laminat till bra priser i långa längder.

• Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
E Emilius skrev:
Jag har läst på och förstått det som att om man sågar upp och ner med klinga avsedd för laminat samt cirkel och styrskena blir snittet väldigt bra.
Ja jag sågar aldrig upp och ner iaf...

Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Ja det gör det... :)
...och du får ytlaminatet närmre vartannat med...
E EmilyB skrev:
Ok, jag förstår. Fäster limmet bättre när man väljer sågad kant mot sågad kant?
Kan man möjligen pilla bort laminatkanten på kortsidan och sen limma den befintliga snygga kanten mot nästa skiva (där man också tar bort kanten).

Paul-Staffanstorp
D Dr Jumping Jack skrev:
Kan man möjligen pilla bort laminatkanten på kortsidan och sen limma den befintliga snygga kanten mot nästa skiva (där man också tar bort kanten).
Mycket svårt att få bort limrester.

Ja jag sågar aldrig upp och ner iaf...
Haha! Såga bänkskivan upp och ner..du förstod vad jag menade :)

E el_ias skrev:
hej kör sågat som sågat och kör med silicone i samma färg som skivan. ev om ikea kan hjälpa er att göra iordning den. kexa är ju det bästa går nog att hyra rätt billigt på cramo eller ramirent
Du limmar ihop skivorna och sen silicon i skarven? Får. Du ner något silicon då?

Jag hoppar över skarvningen. För många moment som känns osäkra om man inte gör det dagligen. Hittade faktiskt 4100 skivor på Hornbach så blir till att köpa där! Tack för all hjälp

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
E Emilius skrev:
Jag hoppar över skarvningen. För många moment som känns osäkra om man inte gör det dagligen. Hittade faktiskt 4100 skivor på Hornbach så blir till att köpa där! Tack för all hjälp
Blir bara sååååå mycket bättre.
Kolla in deras Mocca... tycker den ger ett sken av se ut som sten...
Har sålt in den till många.

Blir bara sååååå mycket bättre.
Kolla in deras Mocca... tycker den ger ett sken av se ut som sten...
Har sålt in den till många.
Åkte och visade frun igår och den var precis som du sa. Ett av de starkaste korten just nu. Och kanonpris också.

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
E Emilius skrev:
Åkte och visade frun igår och den var precis som du sa. Ett av de starkaste korten just nu. Och kanonpris också.
Ja jag har sålt in den jättemycket

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.