23 248 läst ·
40 svar
23k läst
40 svar
Spis av märket Gram?
Då borde Miele vara den ultimata leverantören - de är väl alltjämt familjeägda?electroluxaren skrev:jag menade att utvecklingen inte är för att få bättre produkter åt konsument utan för att öka vinsten.
Utveckling förknippas gärna med bättre produkter, men för vem?
Det finns inget värde i att tillverka produkter för att kunden skall bli nöjd på lång sikt, så att den eventuellt återkommer.
Stadsmissionen är väl ett särintresse i detta fallet?
Cylindas 8000-serie och Elons egna Elvita-spisar är tysta så länge du tittar på spisar med vanlig glaskeramikhäll. Spisarna kommer från samma fabrik och jag har färsk egen erfarenhet av att hjälpa en person att hitta en tyst spis.Rampamuffen skrev:
Fast med Cylinda vet du aldrig vad du får... En disk kan vara en slovensk Gorenje eller en turkisk Beko. Eller en polsk Bosch, fast de maskinerna sålde för bra så Bosch förnyade inte avtalet med Cylinda för att för de kannibaliserade på deras egen försäljning. Typ.D DFYD123 skrev:
Jag tror det. Vi kommer att byta vår Gram SIP 17626 mot en Electrolux EKC6050SOW, med glaskeramikhäll och varmluftsugn. Enligt instruktionsboken stänger den av kylfläkten när ugnen stängs av. Back to basics.Rampamuffen skrev:
Fast många här inne verkar dela den uppfattningen när det gäller Miele oxå då det finns flera fabriker[SH] skrev:
Ja det kan ju vara lite trist för BSH sverige att fabrikerna även säljer direkt till Cylinda såklart.
Miele är ju iaf deras egna fabriker i de flesta fall om man bortser från kylprodukter men Liebherr rankar väldigt högt så det har jag inga problem med.D DFYD123 skrev:
Angående BSH och Cylinda, det är BSHs egna fabriker. Gissar att de bara ville ha en större kaka av den svenska marknaden men när kakan började växa på bekostnad av deras egen andel drog de i bromsen.
Att dom inte lärde sig förra gången... men brukar komma lite nya idéer vart tredje år. Fabrikerna har ju som sagt egna målsättningar och intressen och kanske inte alltid frågar vad BSH i Sverige har för åsikt.[SH] skrev:
Miele är ju iaf deras egna fabriker i de flesta fall om man bortser från kylprodukter men Liebherr rankar väldigt högt så det har jag inga problem med.
Angående BSH och Cylinda, det är BSHs egna fabriker. Gissar att de bara ville ha en större kaka av den svenska marknaden men när kakan började växa på bekostnad av deras egen andel drog de i bromsen.
Ville bara betona att jag tycker det är oväsentligt om en vara kommer från en tysk eller tjeckisk fabrik dom lever ändå inte upp till ”immer besser”. Lika lite som om det har någon betydelse vart Cylinda köper sina saker ifrån eftersom det är lika mycket budget vart det än är byggt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Att inte uppfylla specifikationen är ju en bra anledning för att reklamera en produkt.B Bubiraip skrev:
Det är gjort. Tyvärr kunde jag inte byta mot den Elektrolux som jag ville, men det blev en utmärkt och tystBirgitS skrev:
Cylinda S 6564 KV. Tyvärr har även den en kylfläkt som fortsätter att köra efter att man stängt av den. Tack och lov är denna kylfläkt väsentligt tystare än Gram-fläkten. Dessutom är denna spis 6000 kr billigare än gramvarianten.
Det visade sig dock att Cylindans varmluftsfläkt skrapar i gallret och för kraftigt oljud. Typiskt garantiärende, så det kommer att åtgärdas.
Elon (Linköping Tornby) har bemött mig utomordentligt bra genom detta, vilket är en stor lättnad.
Det verkar då vara en förbättrad variant av den vi har (EKC6051BOW). I dess bruksanvisning står det så här vad gäller kylfläkten: "När produkten är på, aktiveras fläkten automatiskt för att hålla ugnsytorna svala. Om du stänger av ugnen fortsätter fläkten att gå tills ugnen har svalnat."B Bubiraip skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden