Någon som vet vad som kan gått galet? Den la av efter användning idag. Ingen hård användning och ingen säkring har gått. Den reagerar inte på att man trycker på knapparna och alla lampor bara lyser, oavsett om man startar om den. Ingen felkod eller nåt. Nån som känner igen problemet?

Tacksam för svar! Induktionshäll med samtliga lampor tända och felaktiga siffror visade utan respons på knapptryckningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Omstart är 10 min utan spänning, dra ur säkringarna. kanske du redan gjort det.
 
  • Gilla
ZeroKnowledge
  • Laddar…
Testat men gjorde ingen skillnad.
 
Ser ju ut som styrkortet gett upp.
Inte omöjligt att det är någon kondensator på kortet som gett upp.

Men @electroluxaren kanske har några bra tips?

Ange gärna modellnummer.
 
  • Gilla
ZeroKnowledge
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ser ju ut som styrkortet gett upp.
Inte omöjligt att det är någon kondensator på kortet som gett upp.

Men @electroluxaren kanske har några bra tips?

Ange gärna modellnummer.

Modellnumret är ehd60020p.

Ifall det är en kondensator på styrkortet, är det här nåt som gemene man kan byta med en lödkolv? Gjorde enkla saker med el i gymnasiet för länge sedan :D
 
Elektroniken har spänning eftersom lamporna lyser. Men det verkar inte som att processorn jobbar eftersom de inte reagerar på något. Jag skulle nog ge en dyster prognos för den elektroniken om du inte är intresserad av lite mer avancerad felsökning.
 
  • Gilla
ZeroKnowledge
  • Laddar…
Z ZeroKnowledge skrev:
Modellnumret är ehd60020p.

Ifall det är en kondensator på styrkortet, är det här nåt som gemene man kan byta med en lödkolv? Gjorde enkla saker med el i gymnasiet för länge sedan :D
Beror lite på vad dina alternativ är.
Men är det tippen hade jag öppnat upp och letat efter svullna kondensatorer och bytt eventuella sådana.
 
  • Gilla
ZeroKnowledge
  • Laddar…
P
byta touchen är första steget
 
  • Gilla
ZeroKnowledge
  • Laddar…
Du tror inte det kan vara en dålig kondensator? Annars blir det nog tippen. En ny touch går på 1500kr såg jag.
 
Du har ingenting att förlora på att öppna och titta hur det ser ut om du tycket att det är intressant. Ser du några uppsvullna elektrolytkondensatorer så brukar dessa vara billiga om du vill prova att byta. Givetvis tittar du då samtidigt om du ser några andra komponenter som ser brända ut och tittar efter lödningar som inte ser bra ut. Men ha rätt förväntningar. Se det som en kul grej som har små men inte obefintliga möjligheter att ge hällen livet åter.
 
  • Gilla
ZeroKnowledge och 1 till
  • Laddar…
P
Z ZeroKnowledge skrev:
Du tror inte det kan vara en dålig kondensator? Annars blir det nog tippen. En ny touch går på 1500kr såg jag.
allt är ytlött på denna
men det kan vara glapp i en kabel eller kontakt till induktionsmodulen
 
  • Gilla
ZeroKnowledge
  • Laddar…
Äsch jag öppnade upp och kollade och kände på kontakter och allt såg fint ut. Kan man sälja sånt här eller slänger man det bara? Jag får leta efter nytt. Tack för hjälpen allesammans :D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.