Jag har ett 60cm skåp och den kändes självklart att installera en 60cm diskho. Men när jag tänker efter,
jag använder alltid diskmaskin och har just nu en 40cm diskho som jag klarar mig fint på. Kan det vara bättre att fortsätta köra 40cm och sedan få 10cm mer arbetsyta på varje sida?

Jag använder också diskmaskin men varje gång jag ska diska en ugnsplåt blir jag irriterad på det dåliga utrymmet.

G Guson skrev:
Jag använder också diskmaskin men varje gång jag ska diska en ugnsplåt blir jag irriterad på det dåliga utrymmet.
Om hur ofta händer det? :) Lyckligtvis så har jag en diskmaskin med bestick-"korg" längst upp där en plåt får plats om man tar bort "korgen"

Varje gång jag bakar pizza, minst en gång i månaden alltså.

BirgitS
Y yehor skrev:
Kan det vara bättre att fortsätta köra 40cm och sedan få 10cm mer arbetsyta på varje sida?
Det har ju också att göra med hur ont om arbetsyta du har. Jag menar om du redan har 4 m bänkyta så ger det just inget att få 20 cm mer, men om du bara har 150 cm gör det ju stor skillnad.

BirgitS BirgitS skrev:
Det har ju också att göra med hur ont om arbetsyta du har. Jag menar om du redan har 4 m bänkyta så ger det just inget att få 20 cm mer, men om du bara har 150 cm gör det ju stor skillnad.
Ytan består av 30 + 60(häll) + 80 + 60 (diskhoskåp) + 60 (diskmaskin). Så den tänkta arbetsytan är 80cm.

BirgitS
Det är ju lite så då kan ju lite extra bänkyta vara värdefullt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.