Hej,
Märkte idag att avloppsröret lossnat från undersidan av vasken. Försöket nu förstå om den ska limmas tillbaka (i så fall hur) eller om tillhörande skruv ska hålla ihop den? Se nedan bilder. Uppskattar alla tips.
Märkte idag att avloppsröret lossnat från undersidan av vasken. Försöket nu förstå om den ska limmas tillbaka (i så fall hur) eller om tillhörande skruv ska hålla ihop den? Se nedan bilder. Uppskattar alla tips.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Skruven håller ihop det. Se efter så det finns gängor kvar därnere i plasten.
Du ska också se till att ordna dina anslutningar av vatten till blandaren, kan inte se att det finns några väggfästen som fixerar dem. Även hänga upp avsloppslangen till diskmaskin på rätt sätt sätt.
Ursäkta min kommande notering, det är ett riktigt hemmafusk som det ser ut och vid en ev. vattenskada kan ersättning ifrågasättas.
Ursäkta min kommande notering, det är ett riktigt hemmafusk som det ser ut och vid en ev. vattenskada kan ersättning ifrågasättas.
Tack alla! Fanns gängor kvar. Osäker på hur det lossnat bara.. Ska se till att fästa de andra delarna också.
A Andreas Boman skrev:Tack alla! Fanns gängor kvar. Osäker på hur det lossnat bara.. Ska se till att fästa de andra delarna också.[/
A Andreas Boman skrev:
Med tanke på hur hemmabyggt det känns så skulle jag också investerat i ett vattenlarm och placerat bredvid vattenrören. Då sover man lite bättre
Produkter som diskuteras: "vattenlarm"
Vattenlarm för vitvaror Housegard
Ljud vid vattenläcka
161 kr inkl moms
Läs mer
Och vad var syftet med den kommentaren?electroluxaren skrev:
Det är inte IKEA som levererar materialet fram blandare. Går alldeles utmärkt att bygga med IKEA-delar på ett fackmannamässigt sätt.
Och då också komplettera med ett vattenskydd i botten på diskbänkskåpet.
sorry jag är skitdålig på att förklara.A AndersS skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden