P
är det bara köksavloppet så skulle jag byta till ett 50mm rör för det är ju den dimensionen som normalt 40 från vattenlåset sitter finns ju ingen som helst anledning till att ha 75 i detta fallet det kan tom vara en nackdel då vattnet får större area och därmed tappar fart vilket medför att avlagringar lättare uppstår.
med 50 rör får du dessutom hjälp av diskmaskiner att hålla det rent på insidan (vid högre temperaturer)
 
electroluxaren skrev:
är det bara köksavloppet så skulle jag byta till ett 50mm rör för det är ju den dimensionen som normalt 40 från vattenlåset sitter finns ju ingen som helst anledning till att ha 75 i detta fallet det kan tom vara en nackdel då vattnet får större area och därmed tappar fart vilket medför att avlagringar lättare uppstår.
med 50 rör får du dessutom hjälp av diskmaskiner att hålla det rent på insidan (vid högre temperaturer)
jasså, kan hänga med i ditt resonemang, en okunnig som jag får völva göra antagande att material och teknik är så pass utvecklat idag kanske ^^. Skulle vara trevligt att behålla den fina maskinen
 
P
J jagkaninget skrev:
jasså, kan hänga med i ditt resonemang, en okunnig som jag får völva göra antagande att material och teknik är så pass utvecklat idag kanske ^^. Skulle vara trevligt att behålla den fina maskinen
kolla gärna med en röris som kan se hela instllationen
 
  • Gilla
jagkaninget
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
kolla gärna med en röris som kan se hela instllationen
tack så mycket för kloka tankar, jag ska göra det
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.