4 175 läst ·
18 svar
4k läst
18 svar
Behöver idéer på planlösning i mitt kök
Nu har vi bestämt oss för alternativ 1, L-köket. Fönstret har idag en bröstningshöjd på 80 cm (golv till underkant fönsterhålet) och är inåtgående. Det måste vi alltså byta. Räcker det att ändra bröstningshöjd till 90 cm eller kommer vi grisa ned fönstret med tanke på att diskhon är framför det?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Hos oss kommer det stänk typ 30 cm upp bakom diskhon ibland, men det vanligaste är väl att ha ungefär samma höjd och acceptera att man får rengöra fönstret. Om man inte vill acceptera det så bör man nog inte ha fönster bakom diskhon alls.
Klicka här för att svara