C
ChrisoMary: Hej! Vi bygger en liten stuga med mycket begränsad yta för köket. Jag letar efter en inbyggnadsugn (helst vit) som smalare än 60 cm. Är det någon som har något tips så tar jag tacksamt emot det. Mvh Marie
0 svar · 1,9k läst
M
Mats.pa: [citat] Du har nog rätt, de som bodde här tidigare jobbade där. Då misstänker jag att det bara är att byta blandare, finns väl inga reservdelar till IKEAs blandare
4 svar · 2,2k läst
·
ofrivillige_hantverkaren
ofrivillige_hantverkaren: Jaha du hade intressanta alternativ! Måste kolla upp det. Kan ju verka klumpigt att köra med taklist under köksskåpen. Smart med de listerna, men de var i metall/alu så trä är att föredra. Ok så kvarstav verkar duga. Uppskattar feedbacken. Ny dag imorgon och nya utmaningar!
2 svar · 4,5k läst
·
D
danned: Tack för tipset, men pga att kryddskåpet endast är 30 cm brett (halva spisbredden) och resten är en utkragande murstock måste hela montaget ligga under skåpet - alltså inte inne i kryddskåpet. Kanske en omöjlig ekvation?
5 svar · 1,8k läst
·
L
Lopex: [citat] Om du har ett stenhuggeri när dig så ribb dom och fråga vad det skulle kosta att slipa upp dom 2 små sidorna om du känner dig osäker
5 svar · 6,6k läst
·
L
LukasK: [citat] Tack så mycket! Hittade en som nog matchar denna: Siemens EH651FEB1E
7 svar · 7,7k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Då kan du ju ta hem elektrikern på en gång så får hen sätta upp en perilexkontakt på väggen och motsv. propp på befintlig sladd så kan du ju lätt byta i framtiden.
4 svar · 2,6k läst
E
egge80: Det finns skenor som har den funktionen i sig, hör med blum ( tillverkaren av de flesta gångjärn till kök)
1 svar · 2,2k läst
Stefan N
Stefan N: Det lär ju va en mardröm att hålla rent.
5 svar · 4,2k läst
·
T
Tobias Karlsson: Komposit marmormönstrad från Ikea
1 svar · 2,9k läst
·
prototypen
prototypen: Vinklarna l längst upp i länken jag länkade till tidigare är inte för klena. MEN köp spikplåt 87-8800 Länk https://www.biltema.se/bygg/byggbeslag/halplattor/spikplatta-2000032393 2 st som är 300 mm långa och gå till en plåtslagare eller en mekanisk verkstad och bocka den längsmed i rät vinkel. Mycket stadigare än det där IKEA fjomset. Protte
3 svar · 1,3k läst
J
Anonymiserad 137805: Notera att tom turkarna köper elektriska komponenter från kina
5 svar · 8,3k läst
·
H
hapazard: Tycker också det ser ganska bra ut givet förutsättningarna. 40 bänk mot fönstret så lite begränsad arbetsyta där men funkar ju bra för avlastning. Fundera på skjutdörrar mot vardagsrum för att skapa utrymme för större sällskap. kanske löpa 60-tals linan fullt ut med svävande överskåp över spisbänken för att skapa förvaring och separera kök och matplats?
4 svar · 1,9k läst
·
W
williamspäron: Härligt med engagemang :). Tog hit en elektriker idag så nu är allt frid och fröjd här hemma!
9 svar · 6,2k läst
·
mexitegel
mexitegel: Om första benet fungerar, varför funkar inte det andra? Lutar golvet eller är det fel på det andra benet? Du får nog försöka vara lite mer utförlig för att få hjälp tror jag :). Annars får du väl helt enkelt ta bort benet och lägga under någon lämpligt hög träregelbit på kant. Det fungerar lika bra,
11 svar · 1,9k läst
·
F
fannmo: Tack till er båda för att ni tog er tid att svara!
3 svar · 1,5k läst
ESBE
ESBE: Konstigt, dimensionerna ser rätt ut men det är svårt att se på bild. Mät diametern i millimeter. På insida mutter och yttergänga.
3 svar · 1,9k läst
·
B
ByggareBull: Jag har en trist fläkt monterad som på bilden. Det finns ingen anslutning till ventil eller något rör i skåpet. Det är kolfilter med utblås precis under skåpsluckan. Det finns en frånluftsventil på vänstra väggen, det är allt. Vad har jag för alternativ? Hittar inga snyggare/roligare än den som sitter där men vill gärna ha något i rostfritt som passar bättre med spisen.
0 svar · 577 läst
·
A
A-Man_08: Är det benet längre in eller närmast i bild som är trasigt? Det längst bort verkar sakna fot. Köp ett nytt som du kan juster så blir det stadigt.
3 svar · 790 läst
·
T
TheGame: Det går att byta hela slangen som går upp till blandaren så får du ny koppling på den sidan. Har du provat att dra åt bara? Kanske är nån packning mellan som är dålig då kan det räcka med en ny bara.
1 svar · 1,4k läst
·
J
Jesparr: @Mattias_Jo1 Det krånglar till det om väggen blir tjockare för har byggt till en vägg och så där, tänker jag lossar gipsen och sätter kortlingar mellan reglarna som jag fäster i. Tack för svar :)
4 svar · 2,6k läst
A
ahno: Tack för era svar!
5 svar · 1,4k läst
·
A
airwalk: [citat] Tack för svaret, det kanske är svårare än jag hade tänkt mig. Åt andra sidan det var därför jag valde att betala en proffs. De kommer igen imorgon så jag pratar med dem på plats.
7 svar · 3,0k läst
·
K
Kdog: Säker på att det är spånskiva? gipsskivor är väl mest vanligt skulle jag säga. Du kan spika in en spik på lämpligt ställe utanför kaklet för att kolla. Om det är gips så såga bort skivan, det är väldigt troligt att den går sönder ändå om du försöker ta bort kaklet. Skarvarna mellan nya och gamla skivorna behöver du inte bry dig om att behöva spackla eller så, antingen
3 svar · 1,8k läst
R
Rille2005: Har precis hämtat ut en ny svart laminerad bänkskiva från beijer bygg. Måttbeställd. Monterar den på vår nya köksö också. Men nu ser vi att den är super flammig ....dvs ränder överallt på den . Hur får vi bort detta ? Har provat följande : ljummet vatten, diskmedel, apc, fönsterputs, T-röd, surfaceprep/isopropanol men inget fungerar . Vad ska vi göra ? [bild] [bild] [bild]
0 svar · 1,8k läst
·
S
simmeboy: Ett klickgolv som inte är limmat räknas som flytande golv. Nedan är ett urklipp från Pergos monteringsanvisningar. https://www.pergogolv.se/sv-se/tra/lagga-parkettgolv [bild]
10 svar · 1,5k läst
·
L
Livslärlingen: [citat] Jo jag gissar på det, såhär i efterhand. Problemet får elektriker lösa, men det är ju väldogt tyst och skönt i alla fall
10 svar · 1,4k läst
·
L
Livslärlingen: [citat] Ja det är precis vad jag misstänker, bara att jag inte kan rätt term Men bär jag monterar upp nästa fläkt borde väl att sätta igång igen? Haha..
2 svar · 589 läst
Subir
Subir: Hej, Jag behöver hjälp med att få till min bänkskiva som är köpt från ikea. (skogså) Jag var tvungen att skarva sista bite. När jag skarvade så var det liten nivåskillnad. Slipade ner samt fyllde springa med slipdamm och trälim. Slipade bort resterna för att sedan lägga på osmo Hårdvaxolja. Resultat blev att det blev mörkare där jag hade slipat. Har ni bra tips hur man fixar så
0 svar · 3,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.