Hej! Någon här som har en grundig diskmaskin eller är haj på diskmaskiner generellt?
Har stopp någonstans som gör att vattnet inte tömmer sig, får felkod e01. Har rensat och avlägsnat filtren men vill komma ner till pumpen, har dock fastnat här.
min gissning är att jag ska ta bort de fyra skruvarna som syns, men jag får ändå inte bort den breda vattenledaren till övre vattenspridarna. Någon som har tips?
hittade ett gammalt kycklingben i hålet som syns på andra bilden när jag rotade med pincett, så förmodligen sitter problemet där inne.
tack på förhand!!
Jocke
Har stopp någonstans som gör att vattnet inte tömmer sig, får felkod e01. Har rensat och avlägsnat filtren men vill komma ner till pumpen, har dock fastnat här.
min gissning är att jag ska ta bort de fyra skruvarna som syns, men jag får ändå inte bort den breda vattenledaren till övre vattenspridarna. Någon som har tips?
hittade ett gammalt kycklingben i hålet som syns på andra bilden när jag rotade med pincett, så förmodligen sitter problemet där inne.
tack på förhand!!
Jocke
Produkter som diskuteras: "vattenspridarna"
Vattenspridare
Vattenspridare, eller sprinklers, är oumbärliga verktyg för att bevara och befrämja trädgårdens växtlighet under de torra månaderna. Oavsett om du har ett litet grönområde, en stor gräsmatta, grönsaksland eller blomsterrabatter, så har
Läs mer
För att komma åt pumpen får du nog dra ut maskinen och ställa den på sidan för att sedan komma åt den under maskinen, var beredd på rinnande vatten. Känner du om rotorbladen kan snurra om du kör in fingret i hålet? (Dra ur sladd först)
det är lite trångt på dessa turkiska maskiner att komma åt men bakom sockeln finns en lucka som går att öppna och där kommer man nästan åt att ta bort pumpen.
lägg aldrig dessa maskiner på sidan, då rinner det ut vatten på kretskortet och sen kan du kasta skiten
nu vet jag inte vilken modell du har men vissa kan man ta bort hela bottnen från undersidan och då är det bäst att lägga den på rygg men vatten lär rinna ut från tanken på vänster utsida och rakt under sitter kretskortet.
lägg aldrig dessa maskiner på sidan, då rinner det ut vatten på kretskortet och sen kan du kasta skiten
nu vet jag inte vilken modell du har men vissa kan man ta bort hela bottnen från undersidan och då är det bäst att lägga den på rygg men vatten lär rinna ut från tanken på vänster utsida och rakt under sitter kretskortet.
Redigerat av moderator:
Tack! Här är jag nu. Sög upp vattnet som låg i botten, o den ”på rygg” och tog loss bottenkåpan. Nästa steg är väl nu att ta bort den inringade delen och komma åt propellern i pumpen på det viset.
Hur får jag bort den på enklast vis?
tack för er ovärderliga hjälp!
Hur får jag bort den på enklast vis?
tack för er ovärderliga hjälp!
Bajonett, med en liten låstapp på uppsidan på bildenJ Joro2000 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden


