Husägare
· 160 inlägg
Hej alla byggahusare, kaklat första gången i livet och gick ganska smort. Bytte blandare och diskho också i dagarna, kapa rör var också en förstagångsupplevelse.
Men ok - börjar bli trött i skallen.. nästan kaklat klart. Behöver ett paket till. Skrapar ut lite fix som tryckt sig ut mellan kaklet här och där, måste ju få plats med fogen tänker jag.
Nu kommer mina två funderingar som har och göra med avslutet. Har tänkt mig kvarstavar på ovansidor och sidorna. Ni kan se bild på tänket nedan - bra tänkt?!
Sen till det sista. Ni får nu se lite bilder på det tråkiga, kaklet går inte upp hela vägen pga ojämt under skåpen samt ett hål mellan en vägg och stomme - föresten fanns en fet list under skåpen förr så nu är det bättre
Jag vill avsluta så allt täcks. Bilder nedan.
Skulle inte någon taklist göra jobbet?!
Så det var mina frågor ... ni kan se att typ 6-7cm behöver täckas på snedden varför jag kom att tänka på den diagonala lösningen.
Aja.. shit måste fortsätta. Tipsa gärna. Hörs!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Men ok - börjar bli trött i skallen.. nästan kaklat klart. Behöver ett paket till. Skrapar ut lite fix som tryckt sig ut mellan kaklet här och där, måste ju få plats med fogen tänker jag.
Nu kommer mina två funderingar som har och göra med avslutet. Har tänkt mig kvarstavar på ovansidor och sidorna. Ni kan se bild på tänket nedan - bra tänkt?!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sen till det sista. Ni får nu se lite bilder på det tråkiga, kaklet går inte upp hela vägen pga ojämt under skåpen samt ett hål mellan en vägg och stomme - föresten fanns en fet list under skåpen förr så nu är det bättre
Jag vill avsluta så allt täcks. Bilder nedan.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Skulle inte någon taklist göra jobbet?!
Så det var mina frågor ... ni kan se att typ 6-7cm behöver täckas på snedden varför jag kom att tänka på den diagonala lösningen.
Aja.. shit måste fortsätta. Tipsa gärna. Hörs!
Ett alt till kvartsstav hade varit kakellist, men den sätts i fixet... så en kvartslist är enklast
https://www.hornbach.se/shop/Kakel-...nker/Kakellister/S16880/artikel-listning.html..
Varför inte sätta en täcksida under skåpen, döljer glipan och hålet.
Eller en smyglist och kapa till en bit vitlackad skiva och knacka upp i hålet.
https://www.hornbach.se/shop/Kakel-...nker/Kakellister/S16880/artikel-listning.html..
Varför inte sätta en täcksida under skåpen, döljer glipan och hålet.
Eller en smyglist och kapa till en bit vitlackad skiva och knacka upp i hålet.
Husägare
· 160 inlägg
Jaha du hade intressanta alternativ! Måste kolla upp det. Kan ju verka klumpigt att köra med taklist under köksskåpen.
Smart med de listerna, men de var i metall/alu så trä är att föredra. Ok så kvarstav verkar duga.
Uppskattar feedbacken. Ny dag imorgon och nya utmaningar!
Smart med de listerna, men de var i metall/alu så trä är att föredra. Ok så kvarstav verkar duga.
Uppskattar feedbacken. Ny dag imorgon och nya utmaningar!
Klicka här för att svara