Inredning
Magnus17: [citat] Tack Demmpa. Ska tänka på det. Det har löst sig då plastprylen var så böjbar att det gick att dra bort dörren från skenan. Mvh Magnus
BirgitS: Jag tycker det ser lite kalt och tomt ut på de första 4 bilderna, så personligen skulle jag göra något åt de rummen. Men tavlor är ju inte enda alternativet utan även t.ex. färgade gardiner, målade/tapetserade väggar etc. har liknande effekt. Men det är väldigt personligt och för en del ger stora vita ytor ett lugn som de behöver.
polaris78: Du nämner inget om vad för ljuskällor du tänkt driva.. ja led men hur många och storlek och typ.. om du har armaturer redan som styr vad som måste användas där.. Men många dimmers är ju inte alltid så snygga och har lite svårt att smälta in mot övriga grejer i huset.. Är det inte enklare att göra som 99% av folket gör idag.. Vanlig lamp knapp som man eftermonter fjäder i så
andersjohansson84: Jag misstänker att denna ska sättas i metallen och sen sätta u-skenans fäste
qaragonic: [citat] Jag köpte dessa https://amzn.eu/d/bsU4FrR och tryckte in / hamrade lätt in mellan det som är som soffans "bärläkt", de små klossarna som bär ramen för där soffkuddarna vilar. Minskade dramatiskt mängden knarr!
Sannabe: Hej! Vi vill bygga en hylla utan synliga konsoler i vårt kök som är kaklat från bänkskivan hela vägen upp till kaklet. Hittar inga färdiga att köpa i rätt mått. Ska vara ca 20 Cm djup och 2,5 m lång och gärna i ek. Någon som har tips på hur vi ska tänka eller alternativ på mindre synliga konsoler att använda? Tips för att borra i kakel utan att det spricker? Funderar eventuellt
Skogstroll72: [citat] Tack alla för alla råd och tips. Det blev sticksåg. Var väldigt svår att demontera baklänges då vi hade 1,5 cm att vifta på. Stänger tråden
hapazard: Finns många märken av multiroom system där varje högtalare har en egen mottagare och förstärkare, och då bara behöver ström. Smidigt att sätta upp, men ökar kostnaden och risken för strul. Billigare och robustare med enkla passiva högtalare som man drar högtalarkabel till från en (eller flera) centrala förstärkare med inbyggd eller extern mottagare.
marcusnamfredriksson: [citat] Hej, Längesedan du kan detta inlägg. Men det är inte så att du har fler bilder på din trapp? Före och gärna efter också. Sitter i valet och kvalet om jag ska bygga som de var innan eller om man ska satsa på nytt. Marcus
TypRätt: Tänkte med på uv lampor, sätt dem i garaget och täck för fönstren med tidningspapper. Kopplas med fördel på grannens hönshus. 😉
LaT: [citat] La allt i kanaler & sen målade jag kanalerna i samma färg som fasaden.
Purre: [citat] 155cm bred är den ovanför TV:n, sitter ihop med det andra hyllplanet ovanför det. Men sen är det även en skiva bakom tvn för att dölja kablar, den hjälper så klart till för att hyllplanet ska hålla sig rakt. Inga reglar i underkant. Allt är gjort utav 18mm furu limfog
Tommy Persson3: [citat] Hej! Snyggt! Jag ska mura en spis i mitt hus från 1920. Spisen som syns på bild är riktigt fin. Går det att få ta del av fler bilder?
AXS: Högskåp kommer ju bli toppen som flera sagt, ser ut att bli plats för dammsugarenbubder med. Ta någon bild på lite större avstånd och ta några mått så kan du få ännu bättre förslag.
Kane: [citat] Kan bli svårt. Kolla med Theofils. En variant, https://www.theofils.se/movento-skenor-760h5000su-40-kg-blumotion-undermonterad/
henche: [citat] Då borde det finnas ett antal leverantörer. Om ni inte vill eller orkar anpassa ikea garderober
Marcus Karlsson: Då har det oundvikliga hänt mig också. En boll från Happy föll i golven när hantverkarna flyttade en ställning. Någon som har kulor till salu? Om inte så säljer jag en nästan komplett Happy i delar.. Mvh Marcus
Kellopeli Appelsiini: [citat] Ja där är nog en kandidat som liknar. Jag vill ju vända på soffan för att hitta en dekal eller liknande, men är på resa i 3 veckor nu så jag har inte den möjligheten. Uppdaterar här direkt när jag fått den uppochner.
MormorMia: [citat] Jag har samma problem till den runda stången. Söker 2 stycken av den som är på bild #2 uppifrån. Nån som vet?
eztoril: Hej, Vi köpte gardiner för endast de nedre, raka, fönsterpartierna. Trekanterna har inga gardiner alls. Ser inte konstigt ut heller. Fungerar fint! Numera har vi ju en del möbler oxå därinne, så de hjälper ju till att dämpa ljudet. För några veckor sedan köpte vi akustikpanel till trekanten på husväggen. Oklart om det givit något i dämpning nu när det är uppsatt, men det kan ju
albinivik: Lite lister på detta så är jag nog rätt nöjd.
Pjosk75: Hej Prova att ringa kundtjänst så får du troligen ett förklaring. Eller vänta tills chatten är bemannad av människor istället så kanske de kan se din varukorg och klura ut vad i beställningen leveransalternativet fallerar.
nikal: Jag tänkte göra en liten overhaul av min datornhörna i vardagsrummet. Som det är nu så är alla väggar vita förutom en som är typ silvrig. Taket är vitt, soffan är vit, tv-bänken vit, fönstren vita, altandörren vit. Det är ett väldigt kalt och sterilt rum som saknar "värme". Min skrivbordsskiva (160x80cm) som är en bänkskiva av ek värmer dock upp ganska bra men inte
plåtrickard: Jag hade nog skaffat brickor i lämplig storlek, mässing eller koppar och satt på alla fästen
globaljuggler: Efter att jag upptäckte den här gipskroken använder jag inget annat. https://www.clasohlson.com/se/Gipskrok-Hercules/p/31-4620
Bönhas: Det kan ju vara för att dämpa ljud alltihop. Kork är nog bra att ha bakom om man har en darttavla. Eller flera. Men till det behövs inte 5cm!
Pernilla Bengtsson3: [citat] Detta är ett trähus från 80-talet. Inte källare men har ingen aning om fuktspärr osv. Det finns en gammal inbyggd garderob, där har man satt en luftspalt på nån decimeter vid delen mot yttervägg. Så det fick mig att fundera.