lärjungen
Vad är det jag inte förstår? Jag går in på Ikea.se och slänger in fyra varor i min kundkorg. Alla fyra varor skall enligt informationen på hemsidan gå att beställa hem till mitt postnummer. När jag sedan går till utcheckning får jag tre alternativ:

Click & collect - hämta på varuhus
Click & collect - pick up box
Postpaket företag

Skärmbild av varukorg från Ikea.se visar fyra produkter markerade som tillgängliga för hemleverans med gröna ikoner och röda pilar. Alternativ för IKEA-upphämtning och företagsleverans med markering av otillgängliga varor för vald plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag är inte intresserad av att åka till varuhuset som ligger över en timme bort, plus att två av varorna inte går att få på det sättet. Väljer jag pick up box vill den att jag skall åka fyra timmar bort till ett annat varuhus i andra änden av landet. Och jag har inget företag, så Postpaket går alltså också bort.

När jag frågar deras eminenta AI-support går det såhär:
Skärmdump av en chattkonversation med IKEA:s AI-support där kunden frågar om hemleveransalternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varför anger man att hemleevrans är möjlig när den uppenbarligen inte alls är det? Hjälp mig förstå.

Hej

Prova att ringa kundtjänst så får du troligen ett förklaring. Eller vänta tills chatten är bemannad av människor istället så kanske de kan se din varukorg och klura ut vad i beställningen leveransalternativet fallerar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.