Vi har släta innerdörrar i vårt hus och dessa skulle jag vilja förändra för att mer likna spegeldörrar. Jag har sett att det finns profiler i plast att limma på dörrarna, men är osäker på om det blir snyggt. Funderar på om man kan limma på trälister av något slag?
Är det någon som har något förslag på hur man kan göra?

Hej
Vi bor idag i radhus där de förra ägarna hade klistrat på plastfolie på dörrarna. Det är snyggt, i början, på innerdörrarna. Men på insidan ytterdörren, där ungarna gärna sätter foten i underkant på dörren (för att få upp den fort när de ska ut) där gick profilen sönder. Vi fick ta bort den med resultat att klister och märken på insidan gjorde att vi fick spackla om och måla dörren med strukturfärg för att få den någotsånär. Den bredd som de klistrat på insidan ytterdörren tillverkas inte längre så det gick inte att sätta dit en ny.
Vi ser att de påklistrade insidorna på innerdörrarna också har en tendens att "spricka" men med förmaningar till barnen att inte ta på dörren hoppas vi att de ska hålla ett tag till. ::)

Alltså, jag skulle ALDRIG sätta på sådana folier!

Det var ungefär det jag misstänkte...
Jag känner ett instinktivt motstånd till plast. Därför hoppas jag kunna komma på något annat alternativ.

Vanliga trälister går att sätta dit....
Med trälister kan du göra mycket....

Lycka till!

Hade på innerdörrarna i min lägenhet och efter att man målat ovanpå plasten så blev det bra.
Glöm inte hur FULA gabondörrarna är.

Fick aldrig några sprickor i plastskivorna på dem, men så hade jag inga ungar som sprang där i heller.....

Det är klart du ska ha trälister..... Det finns alla möjliga färdigsågade bitar att sätta ihop till snirkliga listverk ;)

Trälister blir det.
Någon som har en bild på hur det kan se ut?

måste bara tycka lite.....
måla dörren istället i en fin färg och sätt på nya snygga handtag....volia så har du en jättefin dörr

jag har själv ett par spegeldörrar och dom samlar damm
i spegelhörnen so är svårt att få bort
men detta är naturligtvis en smakfråga

Jag är i samma situation och tänker måla mina dörra samt eventuellt lägga till någon mindre detaljlist.

Jag står dock och väger emllan sprutmålning och rolla med skummgummi. Någon som har erfarenhet av resultat från rollning, eller annan teknik för att få ett riktigt bra resultat?

En metod är att lägga på färg med roller och sedan dra en planstrykare för att få ut färgen. Ett alternativ till planstrykaren är en skumgummipensel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.