Är det nån som vet vart man kan få tag på prisvärda kristallkronor utomlands? Finns det nåt europeiskt land som man kan hitta sånt i och få hemskickat till Sverige?

Det blir nog billigare att ropa in en på auktion här i landet! Om du inte vill ha en sån där överglittrande nygjord sak förstås ???.
Åtminstone här i södra delen av landet kommer uppköpare från Ty & Dk och ropar. Inte nödvändigtvis antika saker - de som är från 30-, 40- och 50-talen är prisvärda!

I Ungern kunde man, i slutet på 80-talet, köpa billig kristall, vet inte hur det är idag. :-/
Förresten var allt billigt där då, utom att äta på McDonalds ;D
/Ulle

Hej!

Sommaren 2001 var jag i Tjeckien. Där finns den världsdominerande kristalltillverkningen Bohemia (kanske inte lika känt i Sverige som i ex Usa). Här finns också ett antal andra fabriker och priserna i landet gör en glad! Det gäller inte bara kristall. Mat och rum är också billiga. Det finns också mycket att se när du ändå är här. Om du inte räknar in resan i investeringspriset utan ser resekostnaden som semesterresa kommer du garanterat att tjäna mycket på affären! Om man kan beställa via internet vet jag däremot inte. Lycka till!

Jo, jag hittade faktiskt en sida (det finns säkert ännu billigare ställen i.o.f om du söker vidare), men den här är statligt stödd och seriös vad jag förstår:

http://www.crystal-treasury.com

/Hälningar Snappen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.