Z
zankan: Problemet med spottar i klimatskal är väl annars konvektion/diffspärrs relaterat.... Jag menar en spot i tak med tillhörande burk kan ställa till med bekymmer om man nu inte planerat det ordentligt innan. Ett lite hål på typ 2 kvadrat cm läcker ca 3 l vatten/månad....å värst är det i tak, väggar är inte lika illa
3 svar · 817 läst
Immobil
Immobil: [citat] ::) Va det inte det jag sa från början. :-/ ;D
8 svar · 6,7k läst
A
ama: Ick, nu hittar jag det inte! :( Om jag minns rätt så satt jag och bläddrade i arbetsplatskatalogen och kökskatalogen för kanske 8-9 månader sedan, och hittade något förvaringssystem med både 50 och 60 cm breda moduler, jag minns tyvärr inget om dörrar och sådant, och nu hittar jag inte det jag letar efter, så de kan mycket väl ha lagt ned just den serien. /ama
8 svar · 5,3k läst
D
Deo: varmt som i gult ljus, blp listen blir varm, den är i aluminium. Hide-a-lite listen blir inte speciellt varm, den är ju gjord i plast och plasten tar ju iaf inte skada... otroligt enkel att installera och man kan vända öppningen in mot väggen om man vill ha lite mer indirekt ljus..
16 svar · 2,8k läst
O
OLHA: Hornbach har en uppsättning olika sådana skåp.
2 svar · 1,7k läst
R
reef: Ska vara www.sketchup.com
2 svar · 1,3k läst
O
OLHA: Kan ju vara trevlig också, kanske!..... Barer ligger ju ofta i källare och då ligger dom ofta mörkt... Ljus är grejen!
4 svar · 5,3k läst
Z
zankan: [citat] Det funkar men kräver en satans massa piller med primtal :-) men tycker man det är lajbans har jag formlerna för diffusorer liggandes och skräpar nånstans.... DÅ skulle jag hellre tipsa om lättak typ Ecophone eller dyl...
5 svar · 14,3k läst
B
Barbarella: Hej! jag tycker också att en gardin med ljus naturlig bottenfärg och något mönstrat i samma färgpalette som redan finns är en bra idée, randig är fin, men jag känner att något engelskt blommigt kanske passar bättre, eftersom skåpluckorna är så fint kurviga. det finns fina tyger på http://www.lauraashley.com/ kanske Hepworth Pale Gold? MvH Barbara
13 svar · 1,9k läst
B
Barbarella: det är väl enklast att maila till redaktörerna direkt och fråga: bastaformen@svt.se MvH Barbara
1 svar · 989 läst
P
packy: kolla min tidigare fråga bygga sänggavel ?? har fått några svar kommer att bygga en egen version av plywood med hyllor och inbyggd belysning :D
2 svar · 3,2k läst
M
Anonymiserad 22996: [citat] beror på hur breda de är, på ex. denna sidan finn lite mer info. http://www.rollodin.se/avdelningar/Avdelning.asp?ID=217
7 svar · 5,6k läst
J
jaanas: Hej! Jag såg knoppar i form av fotboll på www.smarthem.se, du hittar dem under "barnrum".
11 svar · 1,2k läst
D
David_Q: Vi har en soffa från Finnlandia i semianillin och jag är kanonnöjd. 2 katter och 2 barn till trots :o Kan jämföra med en kompis som har helanillin och den soffan är verkligen skabbig, stora flottfläckar där man vilar huvudet och minsta spill av en kaka innehållande fett (rätt många kakor alltså) resulterar i en mörk fläck på det röda skinnet. Soffan är av ett mkt bra märke. Jag
6 svar · 4,5k läst
T
topmount: Se så enkelt det är att hitta en bild när man vet vad det heter. Tycker de är snygga och tar som som man ser väldigt lite plats. -Åke
5 svar · 6,1k läst
S
Stoffe_byggare: Hej, Vi behöver hjälp. Är det någon som har tips på hur man snyggt skapar gardiner/solskydd till stora panoramafönster? Nu är de ju inte bara raka, då hade det varit lättlöst. Utan i botten så är det 3 fönster som är 1,1*2,2, ovanför dessa sitter det spetsiga fönster med ökande storlek mot hörnet, förstår ni? ;D Hur göra? Tacksam för alla tips.
0 svar · 5,3k läst
B
byggimpert: [citat] Det beror ju på hur dyr den är, känns den som en "livsinvestering" rent prismässigt, så skulle jag undvika extrema format. MVH//Christina.
1 svar · 1,7k läst
T
topmount: Leoni: Bry dig inte om explorer han är Byggahus.se eget lilla troll  ;) Tyker det låter bra att bygga en skåpbänk brevid . Praktiskt med lite små lådor i hallen. Tänk bara på att rummet kan kännas litet om man har för mycket väggfasta möbler.
5 svar · 10,4k läst
M
mino: aha, snyggt, det rummet påminner ganska mycket om mitt i strukturen! Ja jag vill gärna åstadkomma den där magiska mixen av gammalt och nytt även om det är SVÅRT. Jag har varit inne på ett mörkare bord som du skriver och moderna stolar till för att bryta av. Nu känner jag mig inspirerad igen. Detta rum har mest varit avställningsrum medan vi renoverat köket så det har känts ganska
5 svar · 4,3k läst
S
seclest: De som hjälpte mig mest var dessa: www.antiqua-technic.com www.jkrostfritt.se
5 svar · 2,5k läst
L
Leoni: Tack för era svar hittills! Bra idé att fästa i taket, då vi har problem med att fästa tunga saker i väggarna (tegel med nån cm puts). Vill nog helst köpa plankor och måla, eftersom det blir många hyllmeter. Vet fortfarande inte vilken slag konsoller jag ska använda dock?
3 svar · 6,8k läst
M
muppen: sätt upp en vägg av parkettgolv se från koja till slott, urhäftigt, annars är ju träpanel en härlig sak från 60-70-taler, hade en grön träpanel med ådring i mitt pojkrum
1 svar · 3,0k läst
A
alexxx: jag är också jätteförtjust i knappmosaik! har sett att de har på hornbach, inte i pärlemor men jag tror (är inte säker) att de hade en ljusgrön nyans. fler färger än höganäs hade de i alla fall. låter fint att klä en pelare i det!
4 svar · 3,4k läst
H
Hoglund: Nu vill ju vi inte skruva i snedtaket + att vi hade tänkt att ha dubbla stänger utmed halva väggen och då funkar inte detta :'(
2 svar · 9,4k läst
M
mats99: Tackar tackar.. ;) Det är självfallet en ljus ljussamordnare.. Mest för att få lite tips..
6 svar · 4,1k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Ingen aning men det finns ett litet företag som brukar vara med på Hem & Villa mässan som heter Linds snickeri (http://www.lindssnickeri.com/). De jobbar med trä och laminat och även på beställning. Kanske de kan svara??
1 svar · 1,0k läst
K
koko: Vi har precis fått vår nya soffa levererad, en svart "Florence": http://www.skinngruppen.se/visaProdukt.asp?id=68&produktTyp=soffor Fast 2½-sits + hörn + fotpall (se detaljen på "klicka här för fler bilder") + fåtölj. Har fått flera kommentarer typ "brukar inte gilla skinnsoffor, men den här var verkligen snygg, och jätteskön att sitta i!". ;D De är nog inte billigast, men man
2 svar · 1,1k läst
M
muppen: Tack för snabba och bra svar, tror faktiskt att trycken och beslag är det sista vi ska bestämma, ev ytterfärg på huset till sommaren, men annars har vi bestämt ta mig allt. 8) 8)
3 svar · 1,9k läst
M
MatildaSofia: :) Jag ska försöka komma i håg att fråga nästa gång jag träffar dem...
8 svar · 1,7k läst
O
OLHA: Nej, inte direkt tjock, utan vi har tänkt att när vi gjuter bottenplattan, göra det utrymmet då som en nersänkt låda i betong. Lådan kommer att vara ventilerad samt ha rör för.... allt. Det blir ungefär som ett nersänkt vardagsrumsgolv! ;D Tricket är en kant som måste göras för att undvika att vatten (av någon outrgrundlig anledning) fyller upp hålet! Och att värmen från
9 svar · 16,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.