Vi har problem, och jag skriver därför mitt första inlägg efter att ha hängt på detta forum över ett år! I de flesta fall hittar man ju svar på alla frågor man har och inte ens hade 8) men i detta fall går jag bet!

Vi har en klädkammare på ca 10 kvm på övervåningen i vårt 1,5 plans hus. Utmed snedtaket vill vi ha en lång klädstång (eller flera små som är skarvade).
Väggen är ca 3,5 meter lång och vi trodde vi hade hittat en jättesmart lösning med Elfas rörknutar. Men dessa tillverkas inte längre och det som finns i butikerna är det som finns kvar. Alternativet är nu att åka runt till Bauhaus, Coop mfl i Stockholmstrakten och leta.
Men vad gör vi om vi misslyckas? Vi vill helst inte bygga några mellanväggar för att fästa klädstängerna i.

Har ni några smarta tips och idéer?

Jag körde tidigarre med vinklat i väggen. En distands på ca 1,5 - 2 cm ovanpå vinkeln. Sedan skruvade jag fast en trästång mot vinkeln/distansen, så att jag kunde sjuta galgarna förbi fästet utan att det hakade uppsig. Smidigt att kunna sätta fast vinklarna i reglarna till taket och få en hel stång som inte hängde ner.

Nu vill ju vi inte skruva i snedtaket + att vi hade tänkt att ha dubbla stänger utmed halva väggen och då funkar inte detta :'(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.