Inredning
bitto: Gå in på ex.vis hemnet och titta på lägenheter och hus som är till försäljning... Man kan få lite små tips där...
titanium: Tänkte bara i detta sammanhang komma med en liten lustighet. Vi har på vårt jobb många (ca: 100) 12v halogenspottar och livslängden varierar mycket. Normalt mellan ett par månader och ett år. Frisittande lampor klarar sig längst. Förmodligen får de bättre kylning. Nu till lustigheten. Vi har haft en lampa som just gått sönder. Den har lyst i 11 år :o :o :o Dag ut och dag in ! Detta
yonna: Lukten sitter ju inte bara i skinnet utan även i stoppningen. Därför ger det ingen större effekt att tvätta/behandla endast ytskiktet.
Mimto: Vi köpte grindar i leksaksaffären, de kostade 299:-/st. De ser ut som grinden på länken:http://www.g-knapp.se/scripts/artikel.cgi?artikelnr=235
kalleanka70: Jaha nu blir det EK hör jag det....dörrar skall vara med länge och eken är ju hållbart material....de måste sälja en del dörrar Dooria, de ingår ju i nästan alla husleverantörers sortiment....
spisen: Vi har dörrar från Dooria som heter Addera i Ek(oljad). Dom är kanonsnygga. Priset för dörren är: Dörr = ca:3 000.- Karm = ca: 2 000.- Foder = ca: 1 400.-(går åt ca 10 lm/dörr och vi köpte foderi ek på brädgårn för 50 .- lm. www.dooria.net/Sverige/index.asp?m=p&p=di&tid=13
Totte_S: IKEAs 186*60,5*2,8 kostar ca 500:- Tjockare och väl bra med spill kanske ???
AAA: Jag har tittat på dem på Bauhaus. Dem jag är efter kan man ställa in bredden på ljusttrålen. Jag vill ha smal uppåt och bred neråt. Har hittat en leverantör i England men ska inte dit på en månad så har inte beställt ännu. Ska kontrollera måtten noga... Berit
byggimpert: Skulle väl också spontant säga alternativ två, men det är inte alls säkert att det är det rätta :-/. Vilken vägg som är den naturliga för fonden tycker jag att man kan avgöra endast mha. en bild över köket alt. en ritning där man ser dörröppning, fönster samt själva köksinredningen. Jag tycker personligen att fondens placering avgörs rätt mycket av var man huvudsakligen
emmzan: Kolla på www.jotex.se..har för mig att jag har sett nån sån i deras katalog ;)
designerseye: Även jag är intresserad av att höra mer kring detta. Det finns många olika aktörer ute på marknaden men det är så mycket som är så dyrt.
designerseye: Vismara produkterna finns endast att köpa på ett ställe i Sverige. Personal Interior Design och det är jätte bra för dom har en internetbutik http://www.pid.se Hittar ni inte det som ni söker är det bara att säga till dom så fixar dom fram det! /Gunni
FlitigaLisa: [citat] Här tror jag att Buttriks vore bra att besöka! Annars får man nog vänta till Hallowen...
Lisen: hej Du kan gå in på olika husleverantörers hemsidor tex www.trivselhus.se klicka dig in på bildarkiv och vidare till interiör. Där finner du många olika "tak". Vi har som Flitigalisa, vitmålat tak och det är ursnyckt! Även Götenehus har många olika interör bilder från deras uppbyggda hus. Lycka till med valet Mvh Lisen
topmount: Tror att du kan glömma att få det bra med sticksåg och slipmaskin hela bordet är ju en lång böj. Kanske lite negativ men de beror nog mycket på vad man kräver för resultat, du låter kräsen så jag tror inte du skulle bli nöjd. -Åke
asken: Hej, jag känner en kille som gör möbler på beställning. Allt från hyllor till kök. Möbler som du garanterat blir ensammen om. Har själv ett rums bord och två hyllor. Kolla gärna in hans hemsida: mikeroberts.nu :)
designerseye: Kanske lite för häftiga saker men dock mycket läckra prylar hittar jag på http://www.PID.se /Gunilla
byggimpert: [citat] Är det någon som har erfarenheter av IKEA's träpersienner från de senaste åren, goda vänner har ett flertal som iof. är köpta för 4-5 år sedan och där har lamellerna vridit/slagit sig rejält på sina ställen :-/, har kvalitéen blivit bättre månne.......? MVH//Christina.
Tomaser: ta en sväng till ditt loka byggvaruhus där kan du hitta sån info
marie74: Ja dessa (O)djur både förgyller livet och ställer till problem.Vi har för tillfället tygsoffor, 2 stycken och lika många katter.Kisse den äldre har levt ungefär sen Dackes tid och går inte att lära nåt.Hon stänger av öronen och klöser så mycket hon minsann vill på mattes ett år gamla dyra tygsoffor.Det sliter verkligen i hjärtat att höra det och att se trådarna som börjar
loop: Först och främst tack för era kommentarer. Jag har rostfria maskiner och har ännu inte bestämt färg på väggarna i köket. Har dock funderat på att plocka upp den bruna färgen någonstans. Skulle vilja ha det ganska mordernt och stilrent. Funderat lite på liggande 5x10 kakel eller liknande i vitt eller ljusgrått. Kanske någon som har satt in detta och kan rek. lev.? Johan
Immobil: Inget av det du nämner ska du acceptera, reklamera. ;)
OLHA: Philippe Starck har också ben fast i rostfritt som är supersnygga! (Om man har den smaken..) Finns i två storlekar för vardagsrumsbord och köksbord. Kurviga... ;-) Har tyvärr ingen webbadress.