Inredning
basshunter: [citat] Tigerfix funkade utmärkt att smeta på de ordinarie krokarna. Håller kanonbra hittills!
gaia: under fönstret skulle ja ställa en byrå med lådor för strumpor och annat smått. På väggen mitt emot stången kan man få 60cm djupa skåpstommen med hyllor. Det blir en small gång i mitten men ca 50 cm kan räcka om man har mjuka kläder att tränga sej förbi :). Nu är det bara att hitta skåpstommar som är inte högre än 190cm :). Tror inte du behöver några dörrar till skåpen
gaia: Det blir dom efektivast använda m2 i din lägenhet - Grattis!!! gaia
Hejduk..tig: Tydligen ska en renfäll fälla mindre om den är höstslaktad och garvad. Dock tål den ingen fukt och börjar fälla ändå. Mångas misstag har varit att de haft den ute en kväll för att göra mysigt på altanen etc. Det finns fällar som tål att vara ute, de obehandlade, men de å sin sida fäller också... Jag fick också slänga min fäll som var dryga 15 år. Inget att göra.
nanowire: Här har det skrivits lite om platsbyggda bokhyllor (även några bilder) http://www.byggahus.se/forum/inredning/51619-bygga-bokhylla.html
dadgom: Någon som har IKEAS Bravad vägghylla som kan mäta innermåtten i den?
Hejduk..tig: Kanske Godmorgon badrumsskåp i svartbrunt från Ikea, kostar 995:- för två dörrrars och 595:- för enkel inkl hyllplan.
maeta: Tusen tack för svar! Tyvärr har i varit på resa några dagar och krokarna hade hunnit ta slut. Jag har dock beställt ribborna från Ellos så får jag hoppas att jag kan hitta krokar på annat sätt. Hatthylla var jag ändå inte intresserad av eftersom vi har en hel garderobsvägg (nu med fantastik inredning). Hälsningar Maeta
Hejduk..tig: Jag gjorde en efterlysning för två år sen. Se Klargrön badrumsmatta Det verkar som att det dykt upp lite mer klatschiga färger i badrumsurvalet så jag önskar dig lycka till!
Baritz: Tack för era svar...Har hittat en lösning på mitt problem..Möbelsnickarn skulle i runda slängar ha 15000:-,de va lite svettigt.Så vi köpte en liknade model som "Hejduk" visar,fast större (2meter,i ek) med 3 lådor..Var dock bara foilerad,men det får duga tills "lillan" växt upp..Kostade då endast 2700:- och vart faktiskt riktigt bra.. Tack än en gång... MVH/Baritz
Hemmakatten: Fast å andra sida så är furumöbler från 70-talet av mycket bättre kvalitet än dagens så de lär nog hålla 20 år till. Men visst, jag förstår dig, begagnatpriset på utemöbler är alldeles för högt.
Hejduk..tig: Jag har svårt att förstå din bild. Var är tillbyggnaden`?
Sambuccashake: Alternativt en projektor vid väggen där du enklare kan ombesörja kabeldragning och härbärgera mekaniken. Sedan fäster du duken mitt i rummet. Uppdragen syns den ytterst lite vilket ger er mer golvyta när ni inte sitter och tittar på TV. Du har inte en ritning på rummet så att man kan kika och komma med lite förslag?
peegee4: Väggtexter finns lite varstans, bl.a. säljer vissa inredningsbloggare texter via sina bloggar. In real life hittar du väggtexter/citat bl.a. hos Grandma´s i Gbg som i sin tur hämtar varorna här: http://www.myfirstroom.se/start (bilden nedan lånad från sajten). De texter vi satt upp hemma fungerar som stora "gnuggisar". Gnugga grundligt ända ut i kanterna på resp. bokstav och dra
peegee4: IKEA hade tidigare en färdig lösning på ditt "problem" . . . Googla på "barbord ikea" så finner du flera annonser. Bilden nedan fann jag på fyndtorget.se Hade själv ett likadant bord för många år sedan. Väggfästet löste jag med tre små vinkeljärn (ca. 45x45 mm) - behövs inga stora konsoler. Se bara till att fästet i väggen är stabilt. Vid gipsvägg - använd Molly eller
akhagen: På sidan 111 i katalogen på nätet längst ner till höger finns en mycket vacker mosaik. Eller på produktsidan: http://www.konradssons.com/inspiration/visa.asp?id=47&cID=NORDIC&cNAME=BISAZZA Den påminner om många andras, bla den numera ganska kända brun/svarta glasmosaiken med guld/brons penseldrag över sig. Denna är dock den enda som jag har hittat som INTE drar åt något färgat håll
it-snubben: Jag brukar anväda en magnet. Dra den över väggen. Där magneten fastnar sitter en spik eller skruv och därmed en regel bakom.
TorOdd: Tack för förslagen! Det skjutbara beslaget var ju fiffigt, det kommer nog till användning ;-)
Premis: Hyllor låter smart. Med arbetsplat menar jag plats för dator (stationär) och LCD-skärm. Plats för lite papper och en yta att kunna läsa och skriva på. Tänkte på hur folk har löst det när mer än en arbetsplats skall in.
Spoz: Lite bilder på platsbyggda bokhyllor: http://www.brightoncarpentry.co.uk/gallery/
jonas_loof: Jag hade valt vita, matta, så de smälter in i taket utan att synas. Du ska se ljuset, men inte vartifrån det kommer. Visst fyrkantigt är jätte trendigt.. nu.. men inte imorgon! ;) Tar man vita så ser man dom inte på samma sätt. Jobbar som elinstallatör och brukar sätta upp de här: http://ljusguiden.se/product_info.php?cPath=1_21&products_id=73 Sen finns det många fyrkantiga armaturer
Luckyman: www.karlsson.nl Återförsäljare bl.a Village
HusByggarTomten: Dom allra flesta bygghandlare kan ta hem råspont klyvsida. Dvs samma kvalite som råplan, men spontat. Lite roligare än vanlig råspont. Kan fås i lite bredare dimension om man vill..
Hejduk..tig: [citat] Snygga, men de var dåliga på att uppge vilken längd ramarna hade. Kanske inte fanns några 210 långa alls?