Inredning
jutlandica: Hej! Sovrummet är 290 cm. brett. Jag funderar på att köpa två 75 cm. breda IKEA stommar, samt fyra 75 cm. breda skjutdörrar. De två stommarna ska stå mitt på väggen och innehålla trådbackar, byxutdrag och liknande. På sidorna, från garderoben och ut till väggen, där det inte finns några stommar, monteras klädstänger. Är det tekniskt möjligt att använda en 300 cm. skena, korta
morsan: Jag vet att Jysk har, OBS (Konsum) ICA Maxi är jag säker på har, kanske också möbelaffärer med gardinavdelning :)
tvåfamilj: Hej, jag skulle vilja ha tips på stilrena vägghyllor som passar bra i ett kök. Tanken är att skapa ett lite mer öppet kök och ersätta väggskåp med hyllor. Jag vill helst inte ha synliga konsoler, och djupet ska klara matporslin i normala storlekar. Färg vit, eller obehandlat så man kan måla själv. om någon dessutom har tips på snygg belysning att sätta i denna typ av hyllor så
ebbaliten: tack för tipsen, ska kolla nu om någon av återförsäljarna har denna produkt inne i butik.
Sofia P: Tack för bra svar! Jag köpte några madrasser och satte under bordsskivan och under stolarna och det hjälpte. Det är svårt att göra något annat som syns, det stör det estetiska, för rummet i sig är så fint.
PrinsValium: Några betongfrågor från mig. Jag har tänkt gjuta en bordskiva till ett skrivbord och eventuellt lite andra inredningsdetaljer... Jag har köpt svart och vitt kross 3-5 mm (enligt påsarna, se bild). Det tänkte jag blanda med cement och svart pigment. Kommer jag få problem pga att jag inte har några mindre partiklar i eller går det bra att fylla ut så mycket tomrum med cement? Finns det
coss: ELFA har ju kromade och svarta som jag gillar. Funkar?? Jag hade svarta till en längre stereohylla där 2 technics 1200 stod å de väger en del, och en ljus träskiva. Om du använder hängande utdragshylla till tangentbordet så behöver inte djupet på själva bordet vara så stort. antar att du har platt skärm och de väger ju inte så mycket heller. Vad har du för dator,
Fnashack: blocket är aldrig att förglömma -det är ack så enkelt att skicka o prisläget :-D
Jessica Pessica: Har du kikat på Ikeas skjutdörrar?
ulricac: ja, orkidéer (och gärna i glaskrukor) det skulle kunna vara något!
malinahlen: Kanske du kan hitta något om du surfar på annonser för fjällstugor..? Eller bara gör en eniro/google-sökning på orden "platsbyggd våningssäng". Jag fick flera träffar och bilder.
Hejduk..tig: Det verkar vara rejäla doningar. Och snyggt. Att jämföra med Haléns billiga variant för 299:-
Hejduk..tig: Jag har ägt två skjutdörrsgarderober av märket Inaria och det är inga som helst problem med dem. Bra kvalitet. Den garderoben jag har nu är av ungefär samma mått som din. Jag har tre dörrar varav en i spegel. Har ibland blivit rejält orolig när sonen bankat av full kraft med någon leksak. Men det har inte ens blivit något märke.
Faema: Tack för alla svar. Barbro Sandells tyger var väldigt fina! Hennes mönster "Rokoko" i indigoblå ser ut som det jag var ute efter.
Hemmakatten: Det blev 2 st "Fotlamphållare"från Ifö electric. http://www.ifoelectric.com/FotL-79%20035%2011.pdf Tack för all hjälp.:)
gryden: [citat] Alla utställningsvaror plus de varor som fanns i självplockslagret, vilket i Uppsala-butiken inte var IKEAs fulla sortiment, men det finns mycket.
ellan40: Vi gjorde också våra själva då de var olösliga hos snickare. Däremot har vi kört matt båtlack i tre omgångar det har blivit toppenDe klarar till och med lite vattendroppar ;-) De äldsta är 3 år gamla och ser nya ut.
Mi: Ilva har lampor med textilsladd i sina nyheter. Jag har en med svart sladd och porslinssockel från Rydéns, men vet inte om den finns i rött.
Mattias_Jo1: Hänger på denna tråd.....se min fråga http://www.byggahus.se/forum/koek/114909-hjaelp-mig-att-placera-ljus-i-koek.html
Mattias_Jo1: köp hide-a-lite de behöver bara 27mm inbyggad. Sådana har jag i Tv-rummet, kanon! http://www.hidealite.se/svenska/downlights/12v-armaturer/mobelspottar.html
Mattias_Jo1: trävägg, inga problem. kör med långa monteringskuv dvs med lite större skalle. Köpte på kjell & co vägg tillbehör för 349:- funkar kanon. Du behöver inte kolla efter reglar om du har trävägg. Då har du endera stående panel (som jag, oftast i äldre hus) eller spånskiva. Knappast masonit den är ca 3mm.
AstaS: Tror det. Hur gör ni längst upp? Eller ni kan inte rulla upp den alls?
Nelkri: Om du inte redan har hittat så har jag för mig att jag sett en hel del olika benmodeller på Bauhaus.
Coco Krokodil: Tack för era svar! Jo, vi har kollat Tapetorama och de har verkligen kanonfina tapeter. Det som fått oss att tveka lite är att de tapeter vi fastnat för hos dem varit ganska dyra och rummet är stort, och med småbarn i huset tänkte vi vänta med de där lite dyrare grejerna tills barnen blir större. Målning verkar vara ett rätt ok budgetalternativ. klimpfan: Jätterolig sight. Lite lätt
klimpfan: Någon form av LED spots skulle ju kunna funka.. Dom lyser ju inte som vanliga halogenspots men det blir ju mest för syns skull.
coss: Frågan är ju om det blev någn stång! jag har erbjudit en mobil stång hemma men nappen är lika få som när man fiskar utan krok och bete en het sommardag.
brevik: Hjälp!! :) Hittar inget och jag letar som en galning. Jag nöjer mig men en garderob som är mellan 150cm och 188cm hög med normala bredd och djupmått som till exempel 50-60 * 50-60cm.
jonas_loof: Om du tror golvet är fuktskadat känns det som en bra ide att riva ut det! :) Ialla fall om man ändå håller på!.. Bygg en bardisk, bär ned ett bijardbord och så har du fått en egen liten fristad i hemmet! =) (rekommenderas varmt)