Har satt upp badhanddukskrokar med självhäftande baksida på vår kakelvägg i badrummet, men de ramlar ner efter någon vecka. Vill helst inte borra, dels pga märken och dels pga att vi kanske vill ändra höjd på barnens krokar efter hand.

Kan man limma fast dem? Går limmet att få bort sen? Andra förslag? :confused:

kanske pl 400,men vet inte hur enkelt det är att få bort sen.
kanske testa på en spillbit kakel

Tigerfix - sök på "tigerfix" i badrumsforumet för mer info, tillverkarens hemsida, m.m.

Vi har sugproppskrokar, har blivit så skrämd av alla hemska tätskiktshistorier här på byggahus att vi till och med har sugproppar till toarullehållaren. Det man märkt är att det är skillnad på sugproppar och sugproppar, det finns kvalitet och skit även i denna lilla värld!

Se till att fukta dem ordenligt innan du trycker fast den på väggen så sitter de bättre. Vi har också sugproppskrokar. Fungerar alldeles utmärkt till det vi använder dem till, dvs torra handdukar. En våt badhandduk tror jag knappast att de klarar.

Några sugproppskrokar som var dyrare och uppenbarligen av bättre kvalitet kan ensamma hålla uppe två blöta barnbadrockar plus påsen med badleksaker. Det är kvalitet det! Om man bara som tidigare sagts har varit noga vid fastsättandet med lagom blöt sugpropp.
Tänk vad långt civilisationen har kommit!

Thomas59
Är det tejpfäste på krokarna kan det hjälpa att rengöra kakelplattan med kemiskt ren bensin innan man fäster krokarna.

Så gjorde jag senast då jag satte upp provisoriska krokar i ett nybyggt badrum. Funkar fint och krokarna satt som berget. Kemiskt ren bensin finns ofta på tex ICA/Konsum eller Apoteket.

7310070025302 skrev:
Tigerfix - sök på "tigerfix" i badrumsforumet för mer info, tillverkarens hemsida, m.m.
Tigerfix funkade utmärkt att smeta på de ordinarie krokarna. Håller kanonbra hittills!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.