1 203 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Downlights vita eller alu?
Smaken är som baken men släta vita gipstak ska vara så släta och vita som det är möjligt = vita.
Har personligen väldigt svårt för när taken är fulla av alu-färgade prickar.
Runda eller fyrkantiga är av mindre betydelse.
Har personligen väldigt svårt för när taken är fulla av alu-färgade prickar.
Runda eller fyrkantiga är av mindre betydelse.
Vita, tycker jag också. Runda eller fyrkantiga beror på stilen på huset och inredningen. var bara observant på att många fyrkantiga downlights kräver fyrkantiga hål, vilket ärbetydligt bökigare att såga upp än runda. (Vet av erfarenhet, vi har fyrkantiga downlights.)
Jag hade valt vita, matta, så de smälter in i taket utan att synas.
Du ska se ljuset, men inte vartifrån det kommer. Visst fyrkantigt är jätte trendigt.. nu.. men inte imorgon!
Tar man vita så ser man dom inte på samma sätt.
Jobbar som elinstallatör och brukar sätta upp de här:
http://ljusguiden.se/product_info.php?cPath=1_21&products_id=73
Sen finns det många fyrkantiga armaturer som har rund håltagning. betydligt mycket lättare att sätta upp. maxel kardan är ett h-vete att få upp snyggt. Sitter alltid lite snett!
Du ska se ljuset, men inte vartifrån det kommer. Visst fyrkantigt är jätte trendigt.. nu.. men inte imorgon!
Jobbar som elinstallatör och brukar sätta upp de här:
http://ljusguiden.se/product_info.php?cPath=1_21&products_id=73
Sen finns det många fyrkantiga armaturer som har rund håltagning. betydligt mycket lättare att sätta upp. maxel kardan är ett h-vete att få upp snyggt. Sitter alltid lite snett!
Klicka här för att svara