J
jpg69: Trappforum har även väldigt billiga spiraltrappor från något Italienskt företag byggsattser som jag tittade på. Såg helt okej ut. // jpg69
15 svar · 20,3k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: [citat] Ja det skulle jag vilja påstå. Smartast vore att köpa tyg med klister på. Kolla om de har vlieselin eller volymvlieselin med klister på ena sidan. Annars kan de kanske rekommendera ngt annat material. Finns även en tunnare klisterbar plast som kallas Lamifix. Observera att vissa klister är inte så hållbara, så fråga först.
11 svar · 11,0k läst
Rrrrr
Rrrrr: Googla på: belysningskonsult stockholm
1 svar · 793 läst
S
savio: Å andra sidan så finns det piggar längst ut på skenorna så det är nog ingen risk direkt att tvn kanar ut hela vägen :P Dock så kanske man skulle sätta ngt i vägen så att den håller sig på plats centrerad mot mitten, en klädnypa på varje sida eller ngt :O
14 svar · 11,3k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: [citat] Jo, de säljs under namnet rörsockel. En del är av ABS-plast som anses giftig.
3 svar · 8,3k läst
·
h-man
h-man: Låter bra. Nåt ställe ni (eller nån annan) kan rekommendera?
4 svar · 5,6k läst
A
Ann i Vilhelmina: Hej! Jag tog bort vår korkmatta i hallen och trappen när vi flyttade in för ett år sedan, vårt hus är från 54. Badrummet fick gå före men nu är jag på väg ner och har just tagit bort överblivet lim och ska gå på slipning, men jag vet inte vad jag ska göra med trappstegen, helst måla, men listen där fram på trappsteget, sitter fast på något konstigt sätt. Om den är limmad
1 svar · 1,2k läst
S
stefand: Kollade med en firma i Uppsala. För att måla mitt lilla badrumselement som är kanske 50x50 eller nåt sånt skulle dom ha 1400 spänn. Så det gick bort direkt. Kanske nån annan firma kunde göra det lite billigare men tror inte de skulle kunna komma ner till en rimlig kostnad.
7 svar · 6,5k läst
K
KingHippo: Är det någon som vet var man kan köpa Himla Bambusa turquoise handduk? Tydligen har färgen utgått och det enda jag kan hitta är gästhandduken och badlakanet :|
0 svar · 1,5k läst
H
Havsutsikt: Du har redan svaret. Bokhyllor är ett av det bästa som finns i ljuddämpning. Jag märkte också en markant skillnad när vi hade julgranen inne, kanske julgran året runt.:D
3 svar · 7,3k läst
C
Chanil: Bra, många förslag att fundera på:) Tack alla!
9 svar · 1,9k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: En spegel på hela väggen låter jättebra, det håller ihop intrycket och gör badrummet större. Förstår inte varför ni inte kan sätta lamporna på väggen eller genom spegeln. Det är inga problem förg lasmästeriet att skära hål i spegeln. På det sättet kan ni använda de lampor ni tänkt er och även få lite sidoljus. Om det är så att ni tror att väggen inte kommer att hålla
1 svar · 1,1k läst
G
gaia: Roligt att du hittade en prisvärd och bekväm lösning :) gaia
8 svar · 9,1k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Den enda taklampa vi har i hela huset hänger över soffgruppen. Vi är mkt nöjda med våra downlights, alla kan dimras. Över matbordet har vi en tredubbel, dimbar downlight, är ypperlig, Inget som hänger ivägen för huvud eller syn över bordet. Man kan ha hur höga ljusstakar som helst utan att vara orolig för att taklampan är för nära. Rymden i huset och rummen upplevs mycket bättre
3 svar · 1,1k läst
G
Grusett: Hej, hoppas nån kan hjälpa mig. Har blivit otroligt förtjust i Viggen av Börje Johanson, Johansons Design. Är inte gjord av pengar tyvär så kan inte lägga 45 000:- på en matsalsmöbel... Har ni nå tips på något liknande. Helst Brunt/satin eller vitt/krom. MVH Erik
0 svar · 1,1k läst
D
-Decoria-: Jag skulle faktiskt också letat på blocket. Själv hittade jag en kista i furu. Inte så snygg kanske, men jag tänkte att man kunde måla om den osv. Har skrivit om den i min blogg decoria.se
11 svar · 5,9k läst
·
D
-Decoria-: Jag köpte garderobsdörrar och skenor från Elfa, det funkade jättebra och var lätt att montera själv. /decoria.se
1 svar · 1,1k läst
J
J.A: Jepp, jag förstår :) Tack för ditt svar.
2 svar · 1,0k läst
J
Jajje76: Måste bara få fråga... Finns det någon därute i "cyberrymden" eller byggahus.se som vet var man kan köpa Hettich's beröringsfria sensor? Tacksam för svar... /fredde
28 svar · 9,7k läst
·
B
blomman76: Hej! Jag behöverr lite hjälp, jag har byggt in 2 st element när jag gjorde iordning källarvåningen och tänkte göra något passande elementskydd. Hade tänkt mig något metallnät samt en ram runt om i eventuellt ek. Vart kan man hitta metallnät samt ram för detta och vad tror ni om denna lösning? Tacksam för svar
0 svar · 1,3k läst
T
torparnorpan: hittade en intresant sida i detta ämne...har mer än bara köksbord också :-) http://www.johnsonsantiques.com/index.php
5 svar · 8,5k läst
H
Helmersson: Ok åker till Bolagret i dag så jag får se på plats hur dom ser ut innan jag köper dom.
10 svar · 19,9k läst
E
erila: En gammal tråd men.. angående att klä om stolssitsen så köpte jag "låtsas" läder på en tygaffär, klippte ut fyrkanter och häftade fast de med häftpistol under. Vi köpte dörrmatta på metervara och skar till hur vi ville ha det själv. Fungerar kanon, finns även i olika färger har jag för mig.
4 svar · 2,4k läst
M
moix: Mio har en del mattor som man köper på kvadratmeter, och det borde ju gå att fixa då. Annars, om man nöjer sig med liiite ellips och ränder; http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10141716
2 svar · 1,5k läst
E
erila: Tydligen så ska dessa ha varit slut. Företaget la ned eller något sådant? Undrar ändå om det är någon som vet om och var man kan få tag på dessa? Har letat ett bra tag men ger snart upp och bygger mina egna. [bild]
0 svar · 1,3k läst
J
jimih: Hej, Jag letar efter en lämplig hängförvaring för vår IKEA-garderob. Det jag letar efter är något liknande denna: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30157711 Men jag vill ha något bredare och liite liite djupare för att utnyttja utrymmet. Och samtidigt vill jag ha en som inte är så där hög (den får inte plats). Säg ca 40cm djup, ca 50-60cm bred och ca 50-70cm hög. Med 3-4
0 svar · 2,6k läst
Y
Yrrol: Toppen, dvs bara skenan som sticker ut egentligen vilket är lugnt. hur kommer det sig att den är 52 på ena och 55 på andra? får nog åka dit och ta en kik på dem i verkligheten. nu har jag 2st 80 och 1st 60 till det sovrummet där herr och fru är menade att vara. dvs totalt 220cm bred ficka... Hur föreslår ni att man ska fördela detta... de har ett 145 skåp och ett 217... Då får det
4 svar · 3,5k läst
L
Lelle Sachs: Tack för tipset! Jag hittade faktiskt en annan bra lösning, Cablebox från Bluelounge. Såhär såg det ut när jag hade grävt fram alla sladdar och adaptrar bakom TV-bänken och tryckt in den mot väggen. Rätt stor härva framme på golvet... Det ser mycket bättre ut när alltihop är på plats i boxen! Jag lyckas inte ladda upp bilderna tyvärr men här kan man hitta boxen:
2 svar · 6,4k läst
Y
Yrrol: Nu har jag snart rivit alla väggar inne i huset så i brist på annat så rev vi garderoberna. har alltså ett sovrum vars ena vägg består av enbart ett gäng garderober. andra sidan finns sovrum2 där de bara spikat på spånskiva mot garderoberna. Dels ska jag luska ut hur jag ska stoppa ljud gå mellan sovrummen utan att bygga tjock vägg.. Men så tyckte medhjälparen att skippa färdiga
0 svar · 1,3k läst
AXS
AXS: Kolla på båt-tillbehör!
2 svar · 1,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.