Inredning
mikand: Du kan löpa en Marbodal garderob med 80 cm bredd. Finns bl.a hos K-rauta. Mvh Mikand
lindab: Tänkte bara kolla om det är någon här på forumet som möjligen vet om Ikea kommer att ha en sovrumskampanj inom det närmaste?
Farzan: Jag förstår precis vad du menar...bodde själv ett par år i mitten av åttiotalet i en sjuttiotalslägenhet med sådana hyllor. Fanns grunda korgar med sådana orange bottnar också, det är väl något slags plastad wellpapp? Tyvärr vet jag inte heller vad det är för tillverkare men även om man visste det tvivlar jag starkt på att något dylikt fortfarande tillverkas...det är en sådan
7310070025302: Rent spontant: * Ny golvnivå ca en halvmeter upp, * uppfällbar tvåstegstrappa med gångjärn i framkant och en 50x50x200 låda på hjul under som går att dra ut i rummet och sväljer det mesta, * en 60 djup fullhöjdshylla mot innerväggen med serverskåp nertill och * en 60 djup hylla uppe i taket ovanför ingången.
BJohan: Hej! Jag har fått en offert från Idéhuset på en Stryntrappa. Det är en Norsk trappa som ser fin ut till ett attraktivt pris. Är det någon som har erfarenhet av den?
martin.c: Hej! Vi har bytt från vävspänt till gipstak i ett rum och var tyvärr tvugna att kassera listerna. Det som satt förut och som fortfarande sitter i de andra rummen är skugglister i dimensionen 30*69 mm - mycket större än vad som finns i byggvaruhusen. Jag skulle vara väldigt tacksam för hjälp att hitta så stora skugglister.
greenis: En snygg väggmålning på väggen som är rätt fram i trappöppningen.
Pysslarn: Ja, lite nyfiken blir man ju... Hur vet du att du vill ha en lounge när du inte vet hur en sådan kan vara inredd? ;) MVH Ronnie
gaia: köket är redan så mörkt så mörkare möbler gör det ännu mörkare. Vit bordskiva är ej så praktisk så hellre en vit duk på. Ekbordskiva med vita ben och vita stolar? gaia
Tessan100: Vi har tejpat fast våra med dubbelhäftande tejp- har suttit kanon i 5-6 år nu. Både på parkett och klinkers. Köp en bra tejp bara, kolla i butiken.
Hellapella: Jag fortsätter att starta trådar om stolar och bord. Har köpt ett 40-talshus och behöver en matmöbel. Vi gillar verkligen Lilla Åland för den tidlöshet den utstrålar och för att de faktiskt är rejält sköna att sitta på! Om man inte älskar STOLABs bord, vad har man då? Vi vill ha ett stort bord, minst 95-100 cem brett och som man (med skivor eller klaffar) kan sitta 10 personer
studio1004: Skall köpa en braskamin alt öppen spis och vill höra om det är någon som har lite tips om vart man finner lite annorlunda/designade braskaminer eller lösningar för öppen eld.
Yrrol: mja, desto större desto bättre i all ära, men att offra 120cm utav denna väggen vill jag inte... fast då är frågan.. 1st 60cm och sen kanske en fristående 60 vid behov... eller 1st 80 inbyggd och eventuellt en till fristående... humpfs.. kan ju inte överdriva de hela heller... ifall frieriet går åt pipan så vet jag ju inte om jag har behov av så pampiga garderober, hehe
Grantoppen: Fönsterfilm är en bra idé, men jag gissar att sånt kostar en hygglig slant och jag antar att nån nyans mörkare måste fönstrena bli vilket inte är så bra vintertid när man bor i norr. Lustigt med din Englandsvarning ang. insynsgardiner då hela möblemanget ska gå i Englandsstil med chesterfield-soffor, mörka bokhyllor och djupröda väggar. :D
snickarboden: Alltför smala dörrar blir oerhört vingliga i sidled så tre dörrar på 100 cm är inte rimligt med normala höjder. /Kent
Hemmakatten: Har idag hämtat Marimekko-brickan med geparden på lokala postutlämningsstället. Brickan är ännu snyggare än på bild, färgerna är mer distinkta, brickan är riktigt tjock (lamelllimmad). Dessutom visade det sig att kaiku.dk sänkt priset på brickorna med DKK 200, så DKK 800 fick jag betala + frakt DKK 62. Nu skall jag beställa brick/bordsunderredet från designonline.se som är
fredda: OK, inget från Samsung om det absolut inte kan undvikas i framtiden alltså.
savio: [citat] Det ser ju inte dumt ut tycker jag. Hade varit intressant att se en tröskel som inte går mot badrummet. Någon annan kanske har? ;)
niklasp85: Håller med cem77. Bör vara bästa alternativet.
Sailorman: Hej Om du ändå ska ha dörrar på bägge sidor om pelaren så hade jag satt dörrarna framför pelaren och på så sätt fått en " hel" vägg. Henrik
Genvägen: Du kan köpa SKBVs London och beställa fler dörrar och glidskenor så att du får upp hur brett som hellst. Det är bara att du får lite fler dörrar. Jag tycker de funkar toppen. /P
svebbe: Jo jag har sett att det finns på byggaffärerna också men då ligger dom som sagt någon hundring dyrare. Tänkte om det fanns någon annan sida på internet som sålde dessa.
Mejram: Förklaring: Det är alltså inte släta lister utan någon slags allmogeprofil. När jag kollar på lister. Måste vara likadana i både över-och underlant på långsidan om ni förstår vad jag menar...
JKHANSSON: såg nu att detta va en väldigt gammal tråd =) men kanske kan komma ett svar ändå =)