Hej! Jag tog bort vår korkmatta i hallen och trappen när vi flyttade in för ett år sedan, vårt hus är från 54. Badrummet fick gå före men nu är jag på väg ner och har just tagit bort överblivet lim och ska gå på slipning, men jag vet inte vad jag ska göra med trappstegen, helst måla, men listen där fram på trappsteget, sitter fast på något konstigt sätt. Om den är limmad för jag hittar inga spikar, så jag vet inte om det blir som en upphöjning att gå på och det är ju inte skönt, finns det någon som har en idé?
Vår trapp ser nog ut som er fast ingen spalje utan en vägg byggd ända upp till taket. Jag har tagit bort en del av väggen uppe i hallen för att släppa in mer ljus och nu tänker jag också spalje men tycker som du att trä är rätt trist. Är det någon som har erfarenhet av plexiglas? Blir det repigt?