1 871 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Fri vägg, vad göra där?
Hej!
Håller på och renoverar och bygger till på vårat hus, just nu håller vi på med den nya hallen. Där har jag en vägg mitt emot entrédörren, tänkte hitta på något på den väggen. Som kan vara inbjudande till folk som kommer in genom dörren. År det fortfarande "inne" att sätta upp schablon där det ex står welcome eller något sådant. Väggen är ca 1,45cm bred och 1.40cm hög. Alla väggar i hallen är målade sandvita (inte helt kritvita).
Tar tacksamt emot förslagd^_^b
www.marbogarden.blogspot.com
Håller på och renoverar och bygger till på vårat hus, just nu håller vi på med den nya hallen. Där har jag en vägg mitt emot entrédörren, tänkte hitta på något på den väggen. Som kan vara inbjudande till folk som kommer in genom dörren. År det fortfarande "inne" att sätta upp schablon där det ex står welcome eller något sådant. Väggen är ca 1,45cm bred och 1.40cm hög. Alla väggar i hallen är målade sandvita (inte helt kritvita).
Tar tacksamt emot förslagd^_^b
www.marbogarden.blogspot.com
Väggord har, i mitt tyckeChanil skrev:Hej!
Håller på och renoverar och bygger till på vårat hus, just nu håller vi på med den nya hallen. Där har jag en vägg mitt emot entrédörren, tänkte hitta på något på den väggen. Som kan vara inbjudande till folk som kommer in genom dörren. År det fortfarande "inne" att sätta upp schablon där det ex står welcome eller något sådant. Väggen är ca 1,45cm bred och 1.40cm hög. Alla väggar i hallen är målade sandvita (inte helt kritvita).
Tar tacksamt emot förslagd^_^b
www.marbogarden.blogspot.com
Hallen är väldigt...vit. Vore det inte trevligt med någon färg på väggen som är "över"?
Kanske en färg som binder ihop huset?
Hej Annsofie!
Menar du typ som en fondvägg? Nu är det så att vardagsrummet är i anslutning till hallen och intill entredörren i vardagsrummet är det en "ensam" vägg som jag tänkt mig som fondvägg eller liknande. I alla fall att det bryter av mot de andra väggarna.
Tack för ditt tips!
Menar du typ som en fondvägg? Nu är det så att vardagsrummet är i anslutning till hallen och intill entredörren i vardagsrummet är det en "ensam" vägg som jag tänkt mig som fondvägg eller liknande. I alla fall att det bryter av mot de andra väggarna.
Tack för ditt tips!
En sittbänk blev min absolut första tanke. Gärna med två lådors utdragsförvaring under.
Att göra något som ansluter och förbinder till nåt annat inne i huset var en idé.
Du kan också fundera på om du kan ansluta till utsidan, det omgivande landskapet, istället.
Bor ni i lantbruksbyggd så ett eller två ekrade trähjul. (va , var det nån som tänkte kitsch ...
)
Kanske nåt som visar vad som är bakom huset, som om man såg igenom det...
Jaja, jag spånar nu, men det var väl det som var meningen.
Har du möjlighet att ta och lägga upp någon bild?
Att göra något som ansluter och förbinder till nåt annat inne i huset var en idé.
Du kan också fundera på om du kan ansluta till utsidan, det omgivande landskapet, istället.
Bor ni i lantbruksbyggd så ett eller två ekrade trähjul. (va , var det nån som tänkte kitsch ...
Kanske nåt som visar vad som är bakom huset, som om man såg igenom det...
Jaja, jag spånar nu, men det var väl det som var meningen.
Har du möjlighet att ta och lägga upp någon bild?
Mikael_L skrev:En sittbänk blev min absolut första tanke. Gärna med två lådors utdragsförvaring under.
Att göra något som ansluter och förbinder till nåt annat inne i huset var en idé.
Du kan också fundera på om du kan ansluta till utsidan, det omgivande landskapet, istället.
Bor ni i lantbruksbyggd så ett eller två ekrade trähjul. (va , var det nån som tänkte kitsch ...)
Kanske nåt som visar vad som är bakom huset, som om man såg igenom det...
Jaja, jag spånar nu, men det var väl det som var meningen.
Har du möjlighet att ta och lägga upp någon bild?
Tack för tipsen, om du vill kan du titta på bloggen och sen under invändigt så ser du bilder på hallen vi grejar med. www.marbogarden.blogspot.com
Tar gärna i mot fler förslag
Tja, om du ska ha en tapetserad fondvägg i vardagsrummet så kan det vara väldigt piffigt att plocka ut en färg (inte för skrikig) från tapeten och måla väggen i hallen. Sådana detaljer ger ett fint flöde genom huset, skapar harmoni liksom.Chanil skrev:
Sen kan man ju, som det skrivits ovan, passa med en slags möbel där också.
Klicka här för att svara