Hej!

Håller på och renoverar och bygger till på vårat hus, just nu håller vi på med den nya hallen. Där har jag en vägg mitt emot entrédörren, tänkte hitta på något på den väggen. Som kan vara inbjudande till folk som kommer in genom dörren. År det fortfarande "inne" att sätta upp schablon där det ex står welcome eller något sådant. Väggen är ca 1,45cm bred och 1.40cm hög. Alla väggar i hallen är målade sandvita (inte helt kritvita).

Tar tacksamt emot förslagd^_^b



www.marbogarden.blogspot.com
 
Chanil skrev:
Hej!

Håller på och renoverar och bygger till på vårat hus, just nu håller vi på med den nya hallen. Där har jag en vägg mitt emot entrédörren, tänkte hitta på något på den väggen. Som kan vara inbjudande till folk som kommer in genom dörren. År det fortfarande "inne" att sätta upp schablon där det ex står welcome eller något sådant. Väggen är ca 1,45cm bred och 1.40cm hög. Alla väggar i hallen är målade sandvita (inte helt kritvita).

Tar tacksamt emot förslagd^_^b

www.marbogarden.blogspot.com
Väggord har, i mitt tycke :cool:, alltid varit cheesy. Jag har börjat fundera på om svenska folket drabbats av någon form av skada då så många "märker" precis allt och alla rum med ord: Hemma, Säng, Kök, Lugn & Ro, Njuta, Älska :rolleyes:

Hallen är väldigt...vit. Vore det inte trevligt med någon färg på väggen som är "över"?
Kanske en färg som binder ihop huset?
 
Hej Annsofie!

Menar du typ som en fondvägg? Nu är det så att vardagsrummet är i anslutning till hallen och intill entredörren i vardagsrummet är det en "ensam" vägg som jag tänkt mig som fondvägg eller liknande. I alla fall att det bryter av mot de andra väggarna.
Tack för ditt tips!
 
Mikael_L
En sittbänk blev min absolut första tanke. Gärna med två lådors utdragsförvaring under.

Att göra något som ansluter och förbinder till nåt annat inne i huset var en idé.
Du kan också fundera på om du kan ansluta till utsidan, det omgivande landskapet, istället.
Bor ni i lantbruksbyggd så ett eller två ekrade trähjul. (va , var det nån som tänkte kitsch ... ;))

Kanske nåt som visar vad som är bakom huset, som om man såg igenom det...

Jaja, jag spånar nu, men det var väl det som var meningen.

Har du möjlighet att ta och lägga upp någon bild?
 
Mikael_L skrev:
En sittbänk blev min absolut första tanke. Gärna med två lådors utdragsförvaring under.

Att göra något som ansluter och förbinder till nåt annat inne i huset var en idé.
Du kan också fundera på om du kan ansluta till utsidan, det omgivande landskapet, istället.
Bor ni i lantbruksbyggd så ett eller två ekrade trähjul. (va , var det nån som tänkte kitsch ... ;))

Kanske nåt som visar vad som är bakom huset, som om man såg igenom det...

Jaja, jag spånar nu, men det var väl det som var meningen.

Har du möjlighet att ta och lägga upp någon bild?

Tack för tipsen, om du vill kan du titta på bloggen och sen under invändigt så ser du bilder på hallen vi grejar med. www.marbogarden.blogspot.com

Tar gärna i mot fler förslag:) Kanske bryta av helt med en stark färg med en fondvägg? Ja jag vet inte behöver fler förslag....
 
En sittbänk tycker jag också låter som en bra idé. Annars kan ett akvarium vara snyggt om man vill ha något annorlunda, fast det kan vara oerhört fult och bidra till ett stökigt intryck också.
 
Mikael_L
Jag hittar inte den vägg du menar på någon bild, men nu börjar jag fundera om du skrivit fel, att det inte var en halvvägg, utan en fullhöjd...?
Chanil skrev:
.... Väggen är ca 1,45cm bred och 1.40cm hög. Alla väggar i hallen är målade sandvita (inte helt kritvita).
 
Chanil skrev:
Hej Annsofie!

Menar du typ som en fondvägg? Nu är det så att vardagsrummet är i anslutning till hallen och intill entredörren i vardagsrummet är det en "ensam" vägg som jag tänkt mig som fondvägg eller liknande. I alla fall att det bryter av mot de andra väggarna.
Tack för ditt tips!
Tja, om du ska ha en tapetserad fondvägg i vardagsrummet så kan det vara väldigt piffigt att plocka ut en färg (inte för skrikig) från tapeten och måla väggen i hallen. Sådana detaljer ger ett fint flöde genom huset, skapar harmoni liksom.

Sen kan man ju, som det skrivits ovan, passa med en slags möbel där också. :-)
 
sätt en spegel i en valfri ram . Alltid trevligt att se en vänlig ansikte när man kommer in :)
gaia
 
Bra, många förslag att fundera på:) Tack alla!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.