F
Flors: Är även nyfiken på lite interiör bilder ;)
1 svar · 2,4k läst
C
CIW: Myresjöhus/Smålandsvillan erbjuder Elite Complete alu från Elitfönster u-värde 0,8, dvs snäppet bättre än Elite extreme
17 svar · 9,6k läst
K
kalaspinglan68: [citat] Absolut, jag som kund har ett stort ansvar att förse leverantören med rätt information så att denne kan upprätta en korrekt kalkyl.
4 svar · 2,3k läst
K
Kvaddis: Som många påpekat så handlar det om vad som ska vägas in i ett sådant ställningstagande. I mitt högst personliga tycke så skulle jag svara Eksjöhus med motiveringen att man får ett väldigt robust hus med en hög standard. Att man får många m² till ett lågt pris med Älvsbyhus är för mig inte detsamma som att man får mycket hus för pengarna. Precis som när man handlar kläder,
7 svar · 14,1k läst
K
Kvaddis: Hur mycket du behöver ha sparat beror oerhört mycket på vilken bank du väljer, då de beräknar risker på olika sätt. I detta vägs exempelvis din inkomst in samt antalet långivare. Sålunda krävs det i regel en väldigt hög lön och stort sparkapital om du ska stå som ensam låntagare, då hela risken fördelas enbart på dig. När banken sedan tar ställning till om de kan bevilja ett
4 svar · 6,6k läst
Alibaba66
Alibaba66: Hejsan finns det någon som har koll på att det fortfarande är 25kvm (attefallutbyggnad ) utan bygglov på nytt hus eller har det ändrats , hörde att det hade gjorts en ändring men hittar inget på nätet. :) Anneli
0 svar · 1,7k läst
P
petrowi: Puff puff
3 svar · 2,4k läst
P
3 svar · 2,4k läst
X
Xepp: [citat] Spänande! :) Vi har en jobbig begränsning att byggnadsarea bara får vara 110kvm vilket gör att vi max kan få kanske 160-170kvm eftersom takfot endast får vara 4.5m. Med masard tak så kanske vi kan klämma ut 180-190. Väntar svar av Rörvikshus idag vad en liten modifiering skulle kosta.
10 svar · 5,7k läst
·
S
SonsA: Hur lyckades du pruta ner priset med 300"?
25 svar · 10,5k läst
Bart
Bart: Kontraktsparten, d v s kunden som beställde slutbesiktningen är den som kan kalla till tvåårsbesiktning. Om MH inte går med på att skriva över kontraktet på dig så är det så. Du borde kunna be förre ägaren kalla till besiktning, om ni har så bra kontakt vill säga. Osäker på detta dock. Tänk efter före bara. En besiktning kan kosta mycket, ca 5 000 kr - 7 000 kr. Vad är
1 svar · 4,7k läst
M
Martin1981: Vi har köpt hus från Smålandsvillan och som kommer med delvis oinredd övervåning (Villa Huskvarna). Vi har begärt in offerter från företag där vi väljer att själva lägga golv, måla/tapetsera, sätta lister, dörr o dörrkarmar. Så all el, VVS och ventilation klar och färdigpacklade och slipade väggar samt målat innertak men färdigkaklet badrum. Vi tar in offerter från företag
0 svar · 1,8k läst
J
JosefineFelicia: Hej! Jag och min sambo har köpt tomt och ska bygga nytt. Tomten är placerad som så att det måste bli ett sutteränghus. Så vi tar emot alla tisp ni har. Vilket husföretag har ni anlitat? Vad gick allting på totalt? Då båda är väldigt händiga och tycker om att pyssla så är tanken är att vi skulle vilja lägga golv/ tapeter och allt inne i huset själva - och därför skulle "modul"
0 svar · 1,7k läst
P
pojje: Delad
7 svar · 2,0k läst
P
7 svar · 2,0k läst
Jonatan79
Jonatan79: Har inga konkreta tips på utländska byggbolag men bör finnas någonstans på nätet. ;) Jag har en kompis som fått offert av ett Litauiskt företag, ca 10 tkr/m2 exkl grund.
15 svar · 12,8k läst
Ö
Örjan Johansson: Hej, hör gärna av er klasdemurcia@yahoo.es om ert husbygge. Mvh. Klas
62 svar · 68,1k läst
·
C
cg_1989: Jag kan rekommendera Egon Svantesson i Veberöd, vi hade honom till vårt bygge.
1 svar · 2,3k läst
C
CIW: Tipsar om denna husblogg http://erikslundsgatan.blogspot.se/?m=1
22 svar · 8,4k läst
G
gurrre: [citat] Vad har hjältevadehus sagt när du påpekat detta då? Har ni oxå en diffisionsöppen plast under takpannorna?
1 svar · 3,6k läst
A
Alexandra Carlehed: Hej, Vi har planer på att bygga balkong och efterfrågar referenser på byggfirmor i Lund/Skåne som kan utföra arbetet. Någon som har någon bra erfarenhet? Jag är tacksamma för alla tips! MVH Alexandra
0 svar · 1,0k läst
nrgize10
nrgize10: Ni har helt rätt. Helt fel med månaderna.. evergrey66: Har inte fått antal timmar specat. bara ett vidarebefodrat mail vad det kostar att snickarna sätter ihop huset.. katten1234: Ska kolla pris på lösvirke idag Jag återkommer direkt jag vet priser för allt totalt, ska bli kul att se vad man landar på totalt med lösvirke.
5 svar · 10,6k läst
·
B
bjornligan: Och efter en googling på 10 sekunder så är deras energideklaration med just en Nibe f750
2 svar · 2,5k läst
Excel
Excel: Jag konverterade hela mitt hus för 2 år sedan, och gick i tankar att dra ned vattenburen värme till dubbelgaraget. Blev rekomenderad av vvs firman att skippa värma garaget med bergvärmen pga alla värmeförluster. Jag räknade på detta och kom fram till att montera en 6.5 kw luftvärmepump. Normalt är den pumpen avstängd. Vi parkerar 2 bilar varje jag och jag har +3 grader på morgonen om
8 svar · 5,6k läst
H
hempularen: Om du använder sökfunktionen här så hittar du många trådar som handlar om båda de företagen. Jag tycker mig komma ihåg att här finns en eller två trådar om huscompagniet med minst sagt missnöjda kunder, trådar som varit aktiva senaste halvåret. Så de får nog anses färska.
1 svar · 4,3k läst
T
Tjoa: Tänk även på att ozon äter mjukgörare i plaster i tex elkablar. Hur mycket beror givetvis på hur mycket ozon man utsätter kablarna för.
2 svar · 3,9k läst
B
Byggsugen123: Tack för ditt svar Prippeco! Jo vi ska bygga i närheten av Stockholm, så dina erfarenheter är väldigt intressanta! Får man fråga lite mer specifikt vad det är ni nu tvistar om? Vad är det som de inte står för efter att ni signat? Något ni avtalat muntligt om? Hoppas det löser sig för er, väldigt trist start i ert nya hus.. Och stort tack redan nu för vidare input från dig!
2 svar · 3,2k läst
H
hus520: [citat] Kan du utveckla detta mera?
7 svar · 2,5k läst
B
Byggmäster: Personligen tycker jag Fiskarheden är det husföretaget som har den mest transparenta prissättningen. I deras katalog står redovisat vad som ingår som standard och vad tillvalen kostar. http://issuu.com/fiskarhedenvillan/docs/standard-_och_tillval_1511_web Att det är fel på ritningarna funderar jag också över. Är det ett kataloghus du har byggt låter det konstigt om planlösningen inte
10 svar · 6,9k läst
Y
Yasse_: Kan tillägga att den standarden som tillkommer för Myresjöhus också gäller för Smart husen, detta är i alla fall så nere i Skåne. Det framgår inte riktigt om detta på deras hemsida och vad jag fick förklarat av säljaren är att det förut skiljde sig på Smart husen där det b.la var plastgolv i badrum/wc och nått annat som var "nergraderad" men det har de ändrat på nu. Smart 168
3 svar · 9,9k läst
F
Filip Olsson: Tyvärr är det så att jag är själv just nu men har gått ur bygg linjen men jobbade inte som snickare förän nu och det jag står stilla med just nu är hur jag får det i våg o i lod haha men men får nog vänta med detta tills dem är tillbaka efter semestern
3 svar · 6,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.