4 198 läst ·
48 svar
4k läst
48 svar
Re: Kronanbyggare - nya erbjudanden?
Nä vi har inte heller fått något tomtavtal eller geoteknisk undersökning. Vi har dessvärre inte kommit så långt i planeringen. Då vi nu bytt tomt har vi börjat snegla lite på 1 plans hus. Det var inte möjligt att bygga ett sådan på den tomt vi först tilldelades. Vi kommer dock inte börja med byggnationerna i år utan det kommer att ske under 2006. När har ni tänkt börja bygga?birgi skrev:
Visst är det 5:an som gäller ännu för er del? (snett mittemot "oss"linsko skrev:Nä vi har inte heller fått något tomtavtal eller geoteknisk undersökning. Vi har dessvärre inte kommit så långt i planeringen. Då vi nu bytt tomt har vi börjat snegla lite på 1 plans hus. Det var inte möjligt att bygga ett sådan på den tomt vi först tilldelades. Vi kommer dock inte börja med byggnationerna i år utan det kommer att ske under 2006. När har ni tänkt börja bygga?
Om vi ska bygga ska nog spadarna i jorden till hösten. Vi hade önskat inflyttning till jul, men med den kolasega takt allt sker lär det snarare bli julen -06. . . Eller nåt ...
Jag talade med hussäljaren på K-Rauta i veckan... Han skulle bygga ett puutalo hus på Kronan, vet ej vilken tomt. Jag vill minnas att han talade om en tidsplan i stil med detta:
Plattan gjuts i Juni...
Huset levereras i Juli....
Oklart när han beräknar att det är klart....
Det kommer enligt honom att finnas möjlighet att titta närmare på huset vid något tillfälle eftersom huset kommer att fungera som visningshus för Puutalo.
Plattan gjuts i Juni...
Huset levereras i Juli....
Oklart när han beräknar att det är klart....
Det kommer enligt honom att finnas möjlighet att titta närmare på huset vid något tillfälle eftersom huset kommer att fungera som visningshus för Puutalo.
Hejsan! Jag var upp till området här om dagen och då pratade jag med han som har grävt ner alla rör o dyl , jag frågade hur marken var att bygga på , och han kom med ett väldikt positivt svar, marken är kanon fin att bygga på den nedre slingan men uppe på området så är det ganska mycket sten ,i storahela ett bra omr att bygga på :
Klicka här för att svara