Det är svårt det här med hustillverkare. :-/ Har hittat ett par olika som har hus som passar oss, men nu är det så mycket mer än stilen som skall passa. Vi skulle vara glada för information och erfarenheter vad det gäller Hjältevadshus (Björken) och Kärnhus (Kvistorp). Kontakter med försäljare, priser, tillval osv..

Beror lite på vart ni bor någonstans. Hjältevadshus kontor i Linköping är suveränt enligt mig! Var intresserad av Björken ett tag. Fallerade på att vi köpte en sluttningstomt och behövde ett soutterränghus istället!

Det är stor skillnad på dessa hustillverkare! Hjältevadshus gör massor av hus. Du kan visserligen göra om planlösningen en hel del så länge det passar med deras moduler, men det går inte att få ett Hjältevadshus med platta utan du är, p g a produktionsmetoden, hänvisad till krypgrund. Vi var nära att köpa hus av dem eftersom de hade en tomt som vi var riktigt sugna på, men det blev inte så. Säljaren kändes inte seriös faktiskt. Hon kunde till exempel ha motsatta argument när hon pratade med min man och mig...

Kärnhus är helt underbara tycker jag! En bekant pratade med deras säljare och arkitekt (vad jag förstår samma person). Han erbjöd sig att komma till deras tomt och rita ett hus som passade både dem och tomten. De arbetar mycket med kundanpassning.

Tyvärr vet jag att det har varit svårt att få information från någon som har byggt med dem här på detta forum. Men ring och hör, de kan säkert hänvisa dig till nöjda kunder ;). För husen finns ju byggda, det visar bilderna på hemsidan (www.karnhus.com).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.