G
goblin: Hej, Jag undrar om någon har erfarenhet av att bygga ett Fiskarheden hus i Uppsala/Alsike? Hölls priser och leveranstider? "Strulfaktor" ? Hur var kvaliteten/finishen i det utförda arbetet? Hur mycket egen projektledning krävdes, hur mycket behövde man vara på plats? Tacksam för svar!
0 svar · 5,3k läst
G
goblin: [citat] Hej, Har du fått pris med totalentreprenad eller generalentreprenad? Jag håller själv på att ta in priser från Fiskarheden, men skulle helst vilja ha totalentreprenad eftersom jag bor 20 mil från byggplatsen (Uppsala/Alsike). Har ingen aning om deras kalkyl håller.. Jag har fått pris på Svanen, ditt pris verkar rimligt, jag fick 1.7 utan tillbehör. Jag ska få
6 svar · 3,1k läst
sandhall
sandhall: Även OnsalaVillan saknas i listan.
6 svar · 3,6k läst
H
havoline: Är det någon som kan dela sina erfarenheter av detta husleverantör. Är mycket intressead av det. Är det något som man ska tänka på, förutom det som försäljaren säger.
0 svar · 3,0k läst
S
skane67: Emerson, intressant att se din kommentar om att det verkar värst i Sthlm. Vi har byggt med TH, huset börjar bli färdigt, vi har bott där i 10månader, men vi är inte färdiga med TH. hus som helst, enligt vår byggtekniker är problemen störst i Skåne, de tar till och med ner byggare från Sthlm för att färdigställa havererade byggen i Skåne..... TH talar med kluven tunga...
6 svar · 2,3k läst
matbr107
matbr107: Var med i LB-hus referensgrupp ett tag och fick ritningarna på dessa hus för halvår sedan. Ser helt ok ut enligt mig och hade kanske varit ett alternativ om vi inte redan valt en annan husleverantör.
4 svar · 3,5k läst
A
AnEnglishmanAbroad: I kundens pärm stå detta klart & tydligt att Älvsbyhus´entrepeneur är ansvarig att beställ sand & grus. Så dagen kommer för de att installera grunden & den 1st sak Älvsbyhus´s entrepener sag till oss var VART finns alla grus & Sand!...Så beställlde de! Vi avvaktar fakturan!
1 svar · 2,5k läst
HM
HM: Tack för synpunkter/kommentarer!! :)
4 svar · 1,0k läst
DragonLady
DragonLady: [citat] Vi har byggt med VäskustVillan, fast vi byggde ju ett "åretrunt hus" Kolla deras hemsida www.vastkustsstugan.se
4 svar · 2,1k läst
J
jenfor: NNF = Nästan NyckelFärdigt Du får spackla, tapetsera, måla, kakla, sätta lister mm. själv. I vårt fall var skillnaden mellan NF och NNF löjligt liten, så det hade inte varit värt det att ta NNF.
2 svar · 964 läst
Bob_the_builder
Bob_the_builder: [citat] Det är precis det jag menar. Viljan att profilera sig är ganska utbredd i vårt samhälle. Det är därför folk gärna skyltar med att de "minsann byggt ett arkitektritat hus som ingen annan har". Det är därför många köper kläder på dyra märkesbutiker för att "slippa" se "vanliga" människor i samma plagg på jobbet eller stan. Huvuddelen av Sveriges befolkning har inte råd
29 svar · 1,9k läst
P
Paddington: Från billigaste till dyraste huset? Ett halvgott försök. Har nu läst alla hemsidor och alla efterskickade kataloger som kommit, sökt på nätet och så här lite information har jag fått ändå. Är det inte så sött märkligt så säg. Nu ska jag sova! Go´natt och prosit. :-/ 1) Älvsbyhus: Totalentreprenad, NF, inkl. grund (krypgrund) 2) Smålandsvillan: Totalentreprenad?, NF?, inkl.
0 svar · 1,0k läst
S
Silverkatt: Hejsan! Vi har köpt ett älvsbyhus (Ägir) och behöver inte vänta mer än 9 månader för att få det och då beror det inte på att de inte kan leverera tidigare utan våran tomt är inte klar innan dess.  (vi bor mellan Uppsala och Stockholm) Vi har valt bort en vägg som vi inte ville ha och det var inte några problem, (det är svårt att flytta på dem men att välja bort är inga
13 svar · 4,1k läst
S
Sunken: Någon därute som har erfarenhet av företaget CompactHouse och deras byggsatser?
0 svar · 734 läst
P
Paddington: ..hela tiden. Jag är inte så säker på det. Varifrån har ni fått det? Jag kan inte se någonstans att de har billigare virke, isoliering, skruvar, fönster mm??
0 svar · 884 läst
M
mammami: Vi var inne på att bygga med Modulenthus ( men bestämde idag att inte göra det ändå, blev för litet för pengarna ) och där var det väldigt bra. Vi fick en lista på vad som var standard och en tilläggslista, då kunde man bara checka av vad det kostade extra och räkna ut själv om man tyckte det var värt det eller inte. Där kostade det inget extra ju större platta man tog däremot
12 svar · 2,4k läst
M
maivan: SkidstaHus, (man kan nog välja krypgrund också). Fördelar med dem är deras flexibla planlösning. Du väljer själv hur det ska se ut invändigt. De har kort lev.tid, 15 veckor efter avrop. Prismässigt ligger dom något dyrare än Älvsbyhus. Allt har fungerat bra hittills. Nu väntar vi med spänning på att huset kommer v9. De börjar att gräva v7. Lycka till med ert val!
8 svar · 1,4k läst
O
steelis: [citat] Skulle vara kul att se lite bilder :)
5 svar · 2,5k läst
K
k5054: För att inte misstänkas vara ytterligare en snubbe här på forumet med kopplingar till byggeri är det väl bäst att nämna att jag är folkpensionär med förflutet inom data och inte känner en själ i branschen...  ;) Vad gäller kvalitet har jag försökt utröna saken genom inläggen här, där jag inte funnit något (av betydelse för mig) som talar emot Sköna Hus Då dessa också
4 svar · 3,8k läst
S
Storspoven26: Hej alla! Hade hoppats att där var någon som hade några bilder från sitt fina LB-Hus ;). Ska börja bygga Storspoven i April! ;D Hade också varit roligt med lite information från er som byggt i skåne om hur det gick med erat bygge, problem, positivt m.m.? Ha det / DJ & EN
0 svar · 1,1k läst
W
WeeBe: Det byggs mycket Skidstahus, iallafall i Västernorrland, Sundsvallstrakten. De jag känner som byggt med dem har byggt med Totalentreprenad och är nöjda med det. Om de kan erbjuda totalentreprenad eller inte i Sthlms området kan nog deras säljare svara på, för det vet inte jag. Skidstahus bygger ju det hus du vill ha. Du kan välja fritt ifrån deras eller andras huskataloger och välja
2 svar · 2,2k läst
W
Wil: Hej! Bilder från vårt Lyckanbygge finns på www.wil.se (Galleriet). Vi är mycket nöjda än så länge med bygget. MVH Per Wilhelmsson, Mantorp
5 svar · 2,3k läst
W
Wil: Hej! Vi håller på att bygga ett Lyckan med vinkel och har valt att göra badrummet större. Det gjorde vi upp med snickaren på plats. Hör av Er om Ni vill veta mer. Bilder på vårt husbygge finns på www.wil.se - titta i Galleriet. MVH Per Wilhelmsson, Mantorp
2 svar · 1,1k läst
H
horizon: Stort Tack för att du tog dig tid, tack för hjälpen. Då bör ikeas luckor passa som vi tänkte byta till när vårt höner står på plats sedan i höst, förutom kanske gångjärnen som man läst om, som man kan få justera lite. Finns det någon som bytt till ikeas luckor och kan dela med sig av sin erfarenhet ?
2 svar · 3,3k läst
P
steelis: Läs dina andra inlägg kanske innan du postar nya ;) http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=34617
1 svar · 2,1k läst
I
impala: Hejsan! jag har hört att man kan köpa hus från ex Estland, polen och så. Någon som har erfarenhet av detta???? :-?
0 svar · 4,5k läst
M
marinus: försök att planera var pipan skall upp, så du inte får den rätt i en takstol.
4 svar · 1,7k läst
T
Tobe65: cc 96mm har jag på handtagen till köksluckorna (Älvsbyhus Ägir 2005)
1 svar · 2,0k läst
H
steelis: Älvsbyhus,Sjödalshus,Myresjöhus,Lb-hus,Sidensjöhus,Skidstahus,BraHus bl.a har ju återförsäljare i norrland så....
1 svar · 2,5k läst
P
Paddington: tack. Hittade en bra uppsats från KTH som jag skrivit ut tabeller från (visserligen från 2002), men jag tror de gäller ännu. http://www.infra.kth.se/byfa/publikationer/examensarbeten/2003/222.pdf
16 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.