Vi har nu funderingar på ett A- hus, sökte lite på formuet och fick bara upp en jätte negativ - string. Har någon annan byggt med dem ? Erfareheter ?

Vilken kategoria av hus ligger de i, standard, kvalitet , pris ?

Vi har försökt få prisuppgifter från dem men som alla andra ( iaf här i Göteborg ) så vägrar de svara.... Det beror på bla bla bla.

Visst det fattar väl jag med att det är jätte skillnad om man behöver spränga en massa osv, men husskrället borde ju standard utrustat kosta samma sak , eller ? >:(

Hej, de flesta (alla?) hustillverkare har tyvärr olika prislistor på samma hus beroende på VART i landet man vill bygga. Ju populärare område desto dyrare. Jag håller med dig om att ett och samma hus i grundutförandet skulle kosta samma oavsett vart man valde att smälla upp det.
Givetvis påverkas totalpriset av markpris och hur mycket jobb som krävs för att förbereda tomten.
Vi kikar själv på hus på olika ställen och svaret man får när man frågar är ALLTID vart man ska bygga. De vill aldrig gå ut med några priser i t ex mail utan helst ett möte och då börjar siffrorna trilla på...
Det skiljer flera hundra tusen på ett huspris, fastän huset är detsamma - tomten är en annan.
Hoppas någon kan svara på din fråga om A-hus för de har jag ingen koll på - tyvärr.
Mvh

Hej. Vi har byggt ett A-hus i nyköping.
det fungerade jätte bra med husförsäljaren.
Bra standar redan från början man behöver inte lägga till så mycket på hus priset som man fått i kalkylen. ligger nog som andra i pris på 1½ & 2 plans husen har dom vatten radiatorer på övervåningen som standar. Många andra hus firmor har bara el element på över våningen som standar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.