Hmmm, ersättning för husvisning var tydligen en "het" fråga. Förstår att man vill ha bra betalt för en visning då ev. "slitage" för kommer på huset. Viktigt att särskilja är privat husvisning och offentlig husvisning. En tusenlapp för att visa upp sitt "fina" hus för ett veligt par som önskar bygga nytt en halvtimme tycker jag verkar okej ersättning. Men att 25 familjer klampa runt en hel helg för 10 000 kr verkar inte så lockande!! Ni bestämmer priset utfrån era ekonomiska behov och värderingar.

Att erbjuda en husvisning är att ge en medmänniska en möjlighet att förstå hur fint man kan få det i ett nytt hus från er leverantör. Är ni nöjda med er husleverantör, erbjud då andra möjligheten att för stå hur bra det kan bli, givetvis mot rimlig erättning!! :)

Hej hej,

Jag skulle aldrig gå med på öppen visning. Man vet ju hur folk är, lite fingrar på tapeterna, öppna lite skåp här och där och tänk på parketten, 70 familjer och ett gruskorn om än bara ett kan ödelägga hela golvet.

Nä jag tycker att det verkar trevligare att ta emot en familj och vara med och "övervaka".  :D

Helt nytt hus.. mkt pengar det... vad är några tusenlappar???

Kram på er.. Malin

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.