Hej
Vi skulle vilja bygga ett nytt hus. Vi är ganska händiga och har renoverat endel innan. Vi skulle gärna göra endel av jobbet själva. Har tittat endel på hus där andravåningen inte är inredd utan man kan göra det efterhand, men vi har inte hittat nåt hus med det konceptet som passar oss, vi skulle vilja ha ett i lite äldre stil, inte ett traditionellt 1 1/2 plans som det ofta är. Finns det någon här som vet någon annan modell? Eller kan man helt enkelt välja ett hus som man tycker om och välja bort att det ska var helt fädigt? Min man skulle gärna vilja göra el, badrum och kök själv, kan man det? Vi vill ju så klar komma så billigt undan som möjligt!
Hoppas någon har tips!
MVH // Sanna :question :question :question :question

Misstrosta inte - dels finns det en hel del kataloghusforetag som bygger precis det hus du vill ha om du bara skickar in en bild, en skiss, en planritning etc och later dem ta fram ett forslag. Men, om ni dels vill ha nagot som ar speciellt och dels tanker gora mycket sjalva sa verkar inte nagot tala emot att ni skulle lata rita ett alldeles eget hus och hitta en entreprenor som sedan atar sig att gora precis sa mycket som ni vill fa hjalp med. Formodligen bade bast och billigast. Brorsan som ar bade snal, handig och utrustad med tid valjer den varianten, och fick mer for pengarna an genom att kopa fabrikstillverkat. Sjalva betalar vi dyrt, men laser sasmaningom bara upp ytterdorren och flyttar in...
Tips: tja, av alla hundratals smahusleverantorer sa tyckte i alla fall jag att Skidsta Hus verkade bade flexibla och prisvarda, sa kolla garna dar.

Kolla in Fiskarheden. Hos dom kan du välja hur mycket dom ska göra och vad du vill göra själv.

Tack så mycket!
Du har inte någon prisuppgift på någonting från skidsta hus? så man kan få en liten uppfattning?

Jag fick ett mellan tummen o pekfinggret pris på NF Mosippan 179m2 1950tkr

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.