A
akeller: Jag är också intresserad av att bygga med Lammi Stenhus. Ingen som har byggt med dem och kan ge en liten prisindikation?
1 svar · 2,2k läst
M
matildar: vi har ju hel entrepenad så vi skriver bara ett kontrakt med västkustvillan.....sen fixar dom allt med underleverantörer
30 svar · 3,9k läst
T
Toven: [citat] Hej! Kul att höra dina tankar kring badrumsfrågan. Vad jag förstod var det svårt att få ändra plats på handfat och dyligt. Ta bort garderoben vid wc är ju ett alternativ. Dock skulle jag helst vilja ha dusch och bad i samma badrum så man slipper städa gästtoan så ofta....lat som man är. Skulle alltså vilja att wc endast är gästtoalett. Vi funderar på om man kan använda
6 svar · 4,0k läst
snackan68
snackan68: [citat] samma svar här: ställ frågan direkt till leverantören. De vill ju sälja och ser nog gärna att ni kan få komma och se ett hus i närheten. Lycka till! // Snäckan
5 svar · 4,2k läst
·
snackan68
snackan68: Hej nykomling! Byggsatserna är ju inte så svåra att jämföra, däremot skiljer sig entreprenaderna åt beroende på vart i landet man ska bygga! Rekommenderar att ni skissar på ett hus ni vill ha, specar detaljer ni vill ha med i er leverans. Ex solida dörrar, ngn speciell trappa mm. Sedan skickar ni detta till alla leverantörer där ni frågar efter "nyckelfärdigt" och vilken leverans
13 svar · 3,5k läst
M
medmera: Finns det någon som kan förmedla information om Becohus? Jag blev nyfiken på deras uppvärmningssystem bl a. Hälsningar Veronica
0 svar · 1,9k läst
H
helene_66: Älvsbyhus Ymer!!!!
8 svar · 3,3k läst
M
Johnny_Sofia: Hejsan, Tittar lite nu på Västkustvillans hemsida. Vilket hus bygger ni? Och vad fick ni för pris på huset? //Sofia
2 svar · 1,5k läst
K
Krumeluren: Hej! Vi hade under en tid diskussioner med dom och ett möte med deras "arkitekt" tillika säljare som gav ett seriöst och trevligt intryck. Han verkade också ta sig tid att sätta sig in i kundens behov och gav bra och sunda förslag på vad som i praktiken är bra planlösningar. Håller med om att deras klassiska hus är mycket vackra, med härliga proportioner och detaljer. Vad vi kunde se
2 svar · 4,0k läst
thobjo
thobjo: Kolla in tråden "Pruta på Älvsbyhus".
1 svar · 1,9k läst
A
anno2069: Tycker också att de är väldigt lika, mest övervåningen som skiljer dem åt
2 svar · 1,4k läst
K
Kosmos: Vi har tejpat ihop skarvar samt längs balkar och rasskydd, slangen ifrån avfuktaren drog vi ner igenom plasten och sedan en bit ner i makadammen sen tejpade vi hålet i plasten där slangen går ner.
1 svar · 1,4k läst
A
AnnaZ: Vi har tittat på Fiskarhedenvillans garage och de har ett garage på 34m2 för 68' och ett som är 61m2 för 96'. Ja, det är väl som med allt annat - priserna går uppåt.......
2 svar · 3,0k läst
G
GA: Har någon tipps och råd gällande tillval till Älvsbyhus - enplanshus (TYR) ? Några tillval som är mer gynnsamma än andra? Några avdrag som är sämre än andra? Några tillval man köper billigare i handeln? En liten djungel att sätta sig in i och tar tacksamt emot den hjälp man kan få.
0 svar · 1,7k läst
G
GA: Hej. Vad råder ni att välja till ett enplans Älvsbyhur (TYR), Fjärrvärme eller det rådande vattenburna alternativet med frånluftvärmepumpen?
0 svar · 2,4k läst
G
GA: Hej på er. Tänkte höra mig för om ni kan hjälpa mig med att få reda på vilka kalkyler och för er som redan har byggt även kostnader för erat bygge av ett Älvsbyhus. Då menar jag kostnader för huset, garage och exploateringskostnader (Schakt,påling,sprängning,grovplanering, utvändiga VA-arbeten, övriga exploateringskostnader) Jag funderar själv på att bygga ett Älvsbyhus av
0 svar · 3,3k läst
R
rolv: Så skönt att läsa alla era svar! Ni är så kloka och kunniga! Fortsätt gärna om ni kommer på mer tips och kommentarer! En liten avkrok från ämnet, men inspirerad av Robban44s svar. Stenläggning ja, om man nu inte vill eller kan själv så är det dyrt har jag förstått. Men nu är jag sådan konstig typ att jag faktiskt gillar de stora kvadratiska betongplattorna (typ 70-tal). (Jag har
8 svar · 2,0k läst
J
Jimmy_Andersson: [citat] Strategin är lite så faktiskt, problemet är att han ganska snabbt "surar" igen. Saken är den att han lockar med att vi kan få huset ganska snabbt, vilket vi inte luras av, därimot skulle vi inte får det då så blir det mitt i vintern, och jag har något imot att få ett hus i snöstorm, känns lixom inte bra...
15 svar · 3,1k läst
snackan68
snackan68: Hej! Jag tycker ni ska ta in pris från fler leverantörer! Alla bygger ju som NI vill ha det, speca era önskemål/krav. Ställ sedan leverantörerna mot varandra. Vi fick alla extra tillägg, som exklusivare trappa, högre takhöjd, pardörrar, utbyggd förstukvist, högre takhöjd och föröjt väggliv mm. Till samma pris om vi inte skulle ställt leverantörerna mot varandra. Vi är jätte
6 svar · 3,2k läst
snackan68
snackan68: OJ! :o 41 veckor!!!??? Vi fick vårt hus 6 veckor efter bygglovet beviljat! Huset kommer från Allmoge och jag tror de garanterar 8 v leveranstid på sin hemsida! Läs mer på vår hemsida // Snäckan
20 svar · 1,8k läst
L
Lill-Dimman: Hej allihopa! Jag och min sambo funderar ev på att bygga Kvartett fr Myresjöhus. Vad har ni andra för erfarenheter av Myresjöhus? Det lilla jag har hört är positivt och att de står för god kvalitet. Vi är just nu på semester i södra sverige och hoppas på att vi kan få åka och titta på ett kvartett någonstans här i södra delarna av landet. (Vi bor i södra Norrland). Någon som
0 svar · 1,3k läst
L
lkarlsson: Hejsan, Finns det ng som har byggt ett stenhus i linköping,mantorps omkrets? Vem anlitade ni, ritade ni själva etc. /Karlsson ..igen
0 svar · 3,9k läst
A
aleli: Jodå, vi är rätt så nöjda än så länge, vi är nog rätt så jobbiga att ha som kunder men har blivit bra bemötta hela vägen..
13 svar · 2,3k läst
M
Malin_M: Hej! Ni som har byggt med Trivselhus, har ni byggt med "egna" hantverkare eller med Trivselhus? Erfarenheter?
0 svar · 3,2k läst
C
Conan: Och nu har vi dessutom både startat och stoppat. Hemsidan är uppdaterad med både text och bild! www.frejmus.se
9 svar · 1,7k läst
N
NilssonC: För ett par veckor sedan hade LB-hus hade 42 veckors leveranstid efter godkänt bygglov. Detta var i Stockholm, vet inte om det kan skilja mellan olika delar av landet.
2 svar · 1,8k läst
V
_Valle_: Det finns ju olika former av delad entreprenad. Den smidigaste kanske är delad entreprenad med endast 2 kontrakt. Ett kontrakt med husleverantören och ett med byggentreprenörer som tar hand om bygge + gjutning + kakelsättning + målning etc. Hur stor bör prisskillnaden vara mellan totalentreprenad och en delad entreprenad med 2 kontrakt ??? Är det fortfarande så att den delade
8 svar · 3,8k läst
N
nasseto23: hej, har någon erfarenhet utav sluttningshus från eksjö,lb hus,västkustvillan eller trivselhus?Vi funderar på att bygga ett sånt men har ingen anning om hur mycket det kan kosta,vi tänkte nyckelfärdigt eller nästan nyckelfärdigt,sätter tapeter,golv etc, själv.
0 svar · 2,8k läst
M
MaMi: Vi har vattenburen golvvärme.
13 svar · 4,9k läst
J
josefin_h: ring så skickar de nog priser, de finns också på husexpo om du bor i stockholm, kan rekommendera att välja Annelie (minns ej efternamn) om du bygger i Stockholm, oerhört trevlig och engagerad.
5 svar · 4,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.