Efter ett års letande har vi äntligen hittat en husleverantör och äntligen har vi skrivit kontrakt!

Husleverantören som kunnat svara upp mot våra hårt ställda krav är Thermohus och tanken är att vi skall kunna flytta in redan i december.

Nu bär det av!

Ni kan följa våra eskapader på www.frejmus.se

Åhh vad skoj för er, grattis! Hoppas en annan också kan hamna i den situationen  ;)

Lycka till!

Grattis
Bara 6(+moms) månader kvar då!

Var det huset som var slutvalet eller var det nått annat?

Lycka till

Gratulerar!! Ni har en spännande tid framför er ;)

Jo, spännande är det allt!

Thermohus garanterar en byggtid på 6 månader från det att spaden sätts i marken. Man har en massa arbetskraft att tillgå så vi räknar med att det kommer en 10-12 snickare som ser till att det blir klart i tid. (obekräftad gissning)

Anledningen till att vi valde Thermohus är framförallt värde för pengarna.

Vi har ritat huset själva och vi bygger för 13900:-/kvm och då ingår bla:

Betonghus med 150 mm betongkärna som är isolerad med 200 mm utvändigt och 50 mm invändigt dvs 450 mm tjocka ytterväggar (U-värde 0.11) som putsats (tydligen skall det kvastas för den bättre finishens skull, vad detta nu innebär)
Kantförstärkt 100 mm platta med 300 mm isolering
400 mm isolering i tak
IVT 495 med jordvärme och extra varmvattenberedare
Rest tak i kök och vardagsrum samt i ett sovrum (pulpettak)
Aluminiumfönster (inte trä med aluprofil utan riktiga aluminiumfönster med smal karm)
Vitputsade innerväggar i lättbetong
Golvvärme i hela huset
Gjutet mellanbjälklag
Bandtäckt tak och all övrig byggplåt i aluzink
El med tele/data och infällda spottar
Bastu och bubbelbad
Skjutdörrsgarderober
Miele tvätt och torktumlare
Murad putsad öppen spis med insats
25 kvm förråd med carport

Vi har letat i ett års tid efter en byggare som kan bygga till vettiga pengar och ingen har varit i närheten av att kunna matcha Thermohus.

Och idag small det till! Imorse var jag ute på tomten med grundfirman och la upp planerna. Tanken är att grunden skall vara klar v27.

Så himla gott att äntligen lägga en oerhört jobbig och kvalfylld period bakom sig. Nu ska det ta mig fan BYGGAS!

Som sagt huset hittar ni här www.frejmus.se

Som vanligt undrar man förståss om pris?

Vi skall bygga 198 kvm. U do the math ;)

2,7 plus tomt alltså ;D

Jo, i ärlighetens namn skall jag väl också nämna att priset på 13900.-/kvm är ett nettopris. Upphovsrätten till huset och mina ritningar samt 5 visningar under en 6 månaders period ingår i detta. Detta tog jag 50000.- för så kvm priset är egentligen 14200.-/kvm.

Och nu har vi dessutom både startat och stoppat. Hemsidan är uppdaterad med både text och bild!

www.frejmus.se

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.