Hustillverkare
Lindhardsen: Detta diskuteras just nu i denna tråden: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=33056. Kanske att ni kan dela på informationen? :D
Anonymiserad 10051: För er som vill ha bilder på Söderviken så har vi vänner som bygger den modellen just nu, följ deras bygge på hemsidan: Http://jensan81.bilddagboken.se De lägger in bilder eftersom bygget fortlöper. Kan vara intressant att kika på!
bjogul: Se det mer som en information om att de har upphovsrätten till ritningen. Att ange copyright och liknande är inte nödvändit för att få upphovsrätt enligt svensk lagstiftning, den har man ändå. Sen tycker jag inte ni ska vara för oroliga att planka lite, det är ju bara att titta i huskataloger från olika tillverkare så ser man ju att de har sneglat en hel del på varandra... Vi har
tomass78: Hej! Här har du priser på Lommen Materialleverans: 686 000 Grund : 297 985 Montering 1 : 139 136 Montering 2 : 103 186 Montering 3 : 62 700 Montering 4 : 70 215 Montering 5 : 57 891 VVS : 151 381 El : 79 751 Målning inv. : 49 754 Målning utv. : 45 826 Golventreprenad : 86 885 Alla priser ink. moms mvh Tomas
lier: Det e inte alla som vet det nya namnen på firmor annat än firman själv.. Man får nog vara observant själv och kolla upp företag innan man skriver på något.. Gärna med referenser och en koll på hur länge företaget funnits
bjogul: Har bläddrat genom ett gäng huskataloger, hemsidor osv, och fastnar egentligen bara för Sävsjö trähus Olofsgården. Målet är ett vettigt disponerat enplanshus för trebarns-familj utanför Uppsala. Är det någon som har byggt/övervägt bygga det? Tyvärr känns mittsektionen lite illa disponerad, bl a: - snålt tilltaget med avhängning i entrén - snävt med utrymme även i
Husgeten: Hej! Vi kommer med största sannolikhet bygga ett Karlsonhus på totalentreprenad. Vi har inte skrivit på avtalet än och skulle vilja ha veta vad ni på forumet har för erfarenheter av Karlsonhus. Tycker framförallt att det är svårt att göra en likvärdig jämförelse av leveransdeklarationer från olika tillverkare. Finns det något som är undermåligt i Karlsonhus standardsortiment? Vad
Thomas_Stina: Kul att höra att de på Myresjö fixar saker fort och smidigt... Hoppas det blir lika bra för oss :P //Stina
Lkpg-Patrik: Kul att det finns fler som vill bygga No 810... Ja, det skulle vara kul att kika in i ett riktigt hus, för att få någon känsla för hur det skulle vara att bo där ::) Priset, 1 900 000 kr vad tillkommer då? /P
susieQ: Hej! Är intresserad av att veta lite om Öckerö mureri. Nån som kan dela med sig som byggt med dem? Verkar väldigt duktiga och intressanta....Har inte kontaktat dem ännu. Är det krav att bygga nyckelfärdigt eller hur funkar det? Berätta gärna allt som ni orkar, ni som har byggt med dem!Tack på förhand!
Thewhitehouse: Vi bygger med epa teknik, vilket är ett mycket energieffektivt sätt att bygga på. Det är också helt resistent ifrån fukt och mögel! Kolla in vår blogg för mer info: www.villawhitehouse.blogspot.com
Micki: Har hittat ett företag som heter Husstommen.se. De färdigställer husblocken efter egna ritningar och önskemål. Är det någon som har varit i kontakt med dem el. liknande och som vill dela med sig av om det är dåligt el. bra !?
Micki: [citat] Hej, var det Finjabetong ni hade kontakt med då eller en annan ? Vad bestämde ni er för att bygga istället?
lier: Nä det har inte jag heller sett.. Provade att söka på 2familjshus utan större lycka, men jag tycker att någon borde ha byggt eller veta vem som bygger 2 familjshus.. Ja det kanske e någon som nappar på den här tråden och kan svara senare.. Inger på forumet brukar ju ha bra koll på allt med hus, få se om hon vet nått om mina funderationer kanske!! ::)
Pege_10: Instämmer helt!!! Skulle inte ens tänka tanken på visning för de summorna. Givetvis ska husfirman betala för de dom får ut. Det har man nog ändå betalat för när man betalde huset. Mvh Per
larper: Har fått en kalkyl från Värsåsvillan, hus strandgården(177kvm). NF hus 2,7 miljoner inkl tomt och garage, Standardutrustat.(tomt + anslutningar 250`) Vad tycker ni? Är priset rimligt? Larper
Suzz: Tycker inte heller allt det låter som en konstig summa. Vi ligger där någonstans för vårat hus. Sen är det ju alla tillval och sånt som kommer till (fyllningsmassa.... :( iaf för våran del) Jag tycker oxå Fiskarheden är billiga jämfört med andra. Och hittills har dom varit toppen att ha att göra med! Lycka till!
matbr107: Kolla med Douglas. Han håller på att bygga ett Trivselhus i Kårtorp utanför Norrköping. Vi själva tyckte att Trivselhus var lite för dyra och byggde med Vallsjöhus i Norrköping istället! Det har jag aldrig ångrat. Du kan se vårt bygge på hemsidan om du är intresserad!
lakritstrollet: Vi har fått beskedet 12-16 veckor, jag antar att det är från det att man skrivit TOLO, men det inbegriper då inte eventuell leveranstid på hantverkarna. Kolla med din säljare, jag är säker på att du kan få rätt snabbt besked.
Byletomten: Hej k5054, Vattenburna golvvärmen ligger inte i plattan utan i den delen som sitter fast i huset (inte platsbyggt) så, om jag tolkar alla experter rätt här på forumet, är platta med ett sånt hus inte en garanti mot fukt på samma sätt som ett hus där själva värmeslingorna ligger i plattan. Nån expert får gärna hjälpa till:)
Josefinan: Hej alla! Har fått lite info från Lbhus med priser m.m på två av deras hus om någon går i köptankar. Dessa priser gäller dock Malmöområdet. Svalan 159 kvm (Standardutförande) Totalentreprenad, nyckelfärdigt med platta på mark. Träfasad. ca 2 150 000:- Talgoxen 176 kvm (Standardutförande) Totalentreprenad, nyckelfärdigt med platta på mark. Träfasad. ca 2 300 000:- För puts
smil: [citat] Nuförtiden finns knappt någon standard, och om trappen är öppen eller tät är ju helt upp till kunden och förutsättningarna där trappen ska byggas. Det finns inte en trapptillverkare som har trappor på lager (nej inte ens de stora fabrikerna) utan allt byggs efter beställning, så tala bara om hur du vill att din trapp ska se ut så får du den så! :-) Att bilderna visar öppna
lk73: vi bygger visserligen ugglan 135 - men köket är ganska lika...
impossible: Det finns nog många som låtit LB-hus inreda badrummen i sina Ugglor då det givetvis ingår i NF utförande :-/. Det är kakel och klinker för 200:-/kvm som ingår. Förmodar att du kanske menar kostnaden vid NNF utförande, vilket i Ugglan 159 är 64200:- och avser alla våtrum.
Thomas_Stina: Vad roligt att allt gått så bra för er och jag bara längtar till det "rullar igång" så för oss... :P Jag vill oxå kunna välja kakel snart... ;) Lycka till med allt! //Stina
lenan: Vi har just beställt Myresjö skagerakk som nyckelfärdigt hus. Är det någon som byggt det huset och som vill dela med sig erfarenheter och bilder?
JK: Med Willa Nordic får man hjälp att designa sitt hus från scratch. Willa Nordic har inga standardhus där de kan få stordriftsfördelar och liknande. Därför kommer ett hus man köper från Willa Nordic inte vara likt något annat. De kan också bygga på totalentreprenad om man vill vilket kostar lite extra. Den stora fördelen är att man bestämmer hur huset ska se ut för att de ska kunna
Madame_Mim: Jag har fastnat för huset Stilvägen 3 hos Anebyhus och undrar om det är någon som kan ge en ungefärlig prisuppgift vad det kostar stommonterat, snickarfärdigt resp nyckelfärdigt . Tack på förhand! :)