3 329 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
fd.Attraktiva Hus
Vi byggde hus med Attraktiva Hus Karlstad AB under 2005-2006.
Grunden lades nov-05 och huset skulle vara inflytningsklart 6 april 2006...
När vi kom till slutbesiktining 12 juni var inte ens vattnet indraget! Vi fick ,trots totalentrepenad, fixa alla kontakter med kommun ,IVT osv osv
Fick en vattenskada i vardagsrum,kök,badrum och hall till följd av att rörmokaren "glömt"dra åt en packning. Byggföretaget lät oss bo 3 månader i betongdamm,mögel och fria isoleringsmaterial. :'(
Attraktiva hus gick i konkurs oktober-06 och därefter färdigställer vi själva.
De håller nu på att bilda nya bolag i nya namn så vi vill varna för skojarna som startar upp bolag,drar in pengar och sen går i konkurs.
Processen har skötts mycket oprofessionellt som helhet. >
//Aase
Grunden lades nov-05 och huset skulle vara inflytningsklart 6 april 2006...
När vi kom till slutbesiktining 12 juni var inte ens vattnet indraget! Vi fick ,trots totalentrepenad, fixa alla kontakter med kommun ,IVT osv osv
Fick en vattenskada i vardagsrum,kök,badrum och hall till följd av att rörmokaren "glömt"dra åt en packning. Byggföretaget lät oss bo 3 månader i betongdamm,mögel och fria isoleringsmaterial. :'(
Attraktiva hus gick i konkurs oktober-06 och därefter färdigställer vi själva.
De håller nu på att bilda nya bolag i nya namn så vi vill varna för skojarna som startar upp bolag,drar in pengar och sen går i konkurs.
Processen har skötts mycket oprofessionellt som helhet. >
//Aase
Vi hann tyvärr betala fakturorna för ej fullständigt utförda markarbeten så där blev vi grundlurade.
Men de andra fakturorna har vi inte betalat,för ej utförda arbeten. Men det bryr sig inte konkursförvaltaren om!! De skiter helt enkelt i att läsa ett solklart kontrakt.
Men de andra fakturorna har vi inte betalat,för ej utförda arbeten. Men det bryr sig inte konkursförvaltaren om!! De skiter helt enkelt i att läsa ett solklart kontrakt.
Ja du e inte ensam om att ha blivit grundlurad än om det inte e någon tröst..
Men jag tror att vi som konsumenter måste bli mera noga när man ska göra husaffärer och helst ha en jurist att titta på kontrakt innan man skriver på något.. Ha man vetat det man vet idag så hade man nog sparat en hel del pengar skulle jag tro..
Medlem
· Östergötlands län
· 138 inlägg
Usch vad hemskt!!! >
Ni vet inte vad det nya företagets namn blir! Kan va bra att varna ALLA!
//Stina
Ni vet inte vad det nya företagets namn blir! Kan va bra att varna ALLA!
//Stina
Det e inte alla som vet det nya namnen på firmor annat än firman själv.. Man får nog vara observant själv och kolla upp företag innan man skriver på något.. Gärna med referenser och en koll på hur länge företaget funnits
Klicka här för att svara