Har bläddrat genom ett gäng huskataloger, hemsidor osv, och fastnar egentligen bara för Sävsjö trähus Olofsgården. Målet är ett vettigt disponerat enplanshus för trebarns-familj utanför Uppsala.
Är det någon som har byggt/övervägt bygga det?

Tyvärr känns mittsektionen lite illa disponerad, bl a:
- snålt tilltaget med avhängning i entrén
- snävt med utrymme även i köket/liten tvättstuga
- varför altan åt ena hållet, utsiktsfönster (vardagsrummet) åt det andra...

Därför funderar jag skarpt på någon slags egen planlösning. Nån som redan ritat och har nåt att dela med sig? Eller som haft kontakter med Sävsjö kring omdisponeringar? Alla erfarenheter runt det här huset efterlyses alltså!

/Bjogul
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.