Y
yli@home.se: Hej! Är det någon som har byggt ett "Skogen"-hus från Vårgårdahus eller ett "Sandhem" eller "Tunhem" från Värsåsvillan? Jag älskar den typen av gamla, luftiga hus, men är osäker på var prislappen skulle hamna på. Någon som byggt?
0 svar · 1,3k läst
H
hochh: [citat] Självklart letar man alternativ och försöker utveckla kontruktionerna för att förebygga kondensbildningar och förhindra fuktproblem. Dock tycker jag att det målas idag en överdriven bild på att krypgrund är någonting dåligt och farligt och platta på mark är någonting säkert som det aldrig blir problem med och är indirekt underhållsfri. Många frågar "Vågar jag
26 svar · 12,5k läst
P
Pär Häggkvist: Hej! Långt gångna funderingar kring ett LB-hus Svalan, nyckelfärdigt. Tar gärna emot åsiketr från de med erfarenhet från LB-hus, gärna i Karlstad-omr med omnejd. Nöjda eller inte. Behöver info pga all negativ kritik tidigare. "Örnen" eller "Björn" göre sig er besvär, dina åsikter har redan framgått med all tydlighet och jag kan bara beklaga. MVH LB-hus???
0 svar · 4,1k läst
volvo
volvo: * Vad har ni för erfarenheter av hus som är byggda i moduler? Typ Modulenthus mm mm. Prisvärda och kvalitetsjämna. * Vilka för- respektive nackdelar finns det med detta byggsätt. - Begränsningar i planlösningarna, ibland lite klumpiga lösningar för att klara transporterna. + Löpandebandproduktion resulterar i jämn kvalité, billiga, snabbyggda * Byggs modulhus bara med torpargrund
6 svar · 4,1k läst
FamiljenT
FamiljenT: Någon som vet något om detta företag? Ðvediðkas bûstas :: Apie Ámonæ :: ::
0 svar · 1,0k läst
M
magda1: Är det någon som byggt eller vet mera om Trivselhus skiss no 505 eller Greenline 735? Finns visningshus eller bilder? Ni som byggt, är ni nöjda? Saker att tänka på? Tacksam för svar!
0 svar · 1,5k läst
jessicaodanne
jessicaodanne: Kolla in Eksjöhus Rosvik Rosvik planlösning 2 - Eksjöhus AB
6 svar · 2,9k läst
M
maggan9: Roxistenhus har totalentreprenad och för vår det var det en himla tur...´Takstolarna blåste ned och tog med sig båda lättbetonggavlarna. Efter olyckan stog huset stilla i mer än 11 veckor, och som tur var kostade det oss inte ett öre...
10 svar · 6,8k läst
M
Mikael66: Hej! Vi flyttade in i april, trotts allt. :-) Det blev ett Tingsholm med lite tillval. Här kommer länken med lite bilder. Hälsn /Mikael// http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/49918-vendelsoe-haninge.html
2 svar · 3,5k läst
L
Lollo77: Hej Vi funderar på att bygga ett Nockby, har du lite bilder att dela med dig? Trivs ni där? TIps och ideér? Tacksam för svar. Mvh Lollo
5 svar · 3,5k läst
volvo
volvo: Jag råder er att låta en oberoende sakkunnig titta på kontraktet innan ni skriver på. Kanske kan en tilltänkt KA göra det åt er?
1 svar · 2,7k läst
F
fialottabus: hej igen! jo, det är lätt hänt att man glömmer att göra alla frånval, vi har t ex ett handfat och ett badrumselement liggande hemma som vi inte har någon nytta av. Och eftersom vi flyttade köksfläkten borde vi valt bort inte bara fläkten utan också ventilationsröret. Jag tycker att tvättmaskinen som smålandsvillan har är sådär. Den har inte de programmen jag vill ha, t ex finns
5 svar · 2,5k läst
K
Kattan: Vi håller oxså på att bygga ett lb hus NNF. Vi har fått 4 veckor till att måla/tapetsera/lägga golv för att sen de skall färdigställa med el (kontakter osv) sen görs en kontrollbesiktning, efter denna så har de 2 veckor på sig att fixa de uppkomna felen tills en slutbesiktning sker, huset blir p-märkt. Är detta ok, ni som har koll? Eller skall man få sin besiktning innan man får
3 svar · 4,8k läst
N
Nicki: Hej!! Instämmer med Borsta, våran offert har stämt till 100% förutom grunden som blev något dyrare men det sa vår försäljare från början att det var den enda posten som han inte var riktigt säker på. Vi bygger ett arkitektritat så det är en blandning av sjödalshusen, vi har leverans på onsdag......... Mitt enda råd är; välj sjödalshus!!
2 svar · 2,2k läst
J
josefinm: Nagon som byggt detta hus
0 svar · 1,4k läst
T
Ted&Sofi: Hej. Eksjö (som de flesta andra) har träfasad som standard, putsen som visas på bilderna ses som inspiration och kostar mellan 100 000 extra och uppåt. Angående plåten får du helt enkelt ringa Bert på kalmarkontoret, han vet säkert vad du ska göra med den! Mvh.
1 svar · 1,7k läst
HarGer
HarGer: Vi är precis i startfasen med att bygga ett Tenor (vi flyttar in strax efter årsskiftet). Det fanns ett visningshus utanför Borås tidigare, men jag tror att det nu är sålt. Det är det jag vet i nuläget. Lycka till med husplanerna!
1 svar · 3,7k läst
F
fialottabus: vi hade grejer på ovanvåningen i vintras (villa västervik) och banankartongerna var så fuktiga att de knappt höll ihop, men vi har inte hittat något fuktutslag eller något annat obehagligt. Vi ställde inte upp varken tavlor eller böcker.
1 svar · 2,6k läst
B
baso: Finns det någon som har erfarenhet av hus som byggs av Vittjärvshus och är ritade av Lava arkitekter?
0 svar · 3,2k läst
kungkokos
kungkokos: ja, att om man ser förbi den fina praketten, kaklet på toan och braskaminen så är grundkonstruktionen i huset fortfarande den samma. Likadana väggar, undertak, mellanbjälklag, isolering o.s.v.
9 svar · 4,1k läst
D
Diz: Jag har ingen erfarenhet av en sådan situation faktiskt. Ett tips är att ringa konsumentvägledaren i din kommun och få råd därifrån. Risken finns att konsumentvägledarna har en viss erfarenhet av Älvsbyhus... :( Har du skriftligen bestridit fakturan? Det måste göras så snart som möjligt om man inte håller med.
4 svar · 2,0k läst
D
Diz: Vi har köpt från älvsbyhus. Det var besiktningsmän de förr använde sina egna, vilket dom fick 500 000 i vite för (och, tror/hoppas jag, får varje gång dom blir busted med sådan). Kvalitetsansvarig utser de själv om man inte är på sin vakt. Personen ifråga finns i norra delarna av sverige har ingen som helst (!) möjlighet att hålla den fortlöpande koll på bygget som egentligen
8 svar · 3,7k läst
N
Nicki: Tur för er......!! Just nu känns det som det inte spelar så stor roll, idag skulle huset ha kommit och regnet öser ner....hoppas på bättre väder om en vecka!! Det konstiga var att vi också fick vårat datum bekräftat sen tog det bara två dagar innan de ringde och sköt upp det. Man tycker ju i en produktionskedja så borde alla hus efter vårat också skjutas upp men riktigt så enkelt
20 svar · 4,0k läst
F
fredwel: Vår ugglan 135 levererades med cd. Dom satte in ett uttag i allrummet precis utanför föräldrasovrummet, ett i hallen mittemot garderoben vid ingången och ett i vardagsrummet, vid ingången. Vi kompletterade själva med ett garageuttag vid centralenheten i grovköket. Vi har alltid slangen inkopplad där så man kan dra ut slangen och dammsuga av köksgolvet (har två små barn...) /fredrik
3 svar · 1,8k läst
V
Västerhaninge 17: På min husmodell som skall byggas om några månader(hus no 818)som nu har utgått i deras sortiment är bygg beskrivningen lite underlig? Vet ej hur det blir i verkligheten Dom visar en genomskärning av ytterväggen ,som har fuktspären precis bakom gipsskivan ,kan ju bli lite problem med tätheten i huset då.När elektrikern har varit frame och röjt. Mitt tips är att kolla bla. sånt:cool:
6 svar · 4,1k läst
N
Nilli: Man tackar för álla kloka svar, nu får vi nog ta oss en funderare, Kanske kan vi fixa något av rummen själv om det skulle var värt det. //Nilli
9 svar · 4,8k läst
C
Conny&Tessan: Tack så mycket!! Vad är det med planlösningen du tycker är dåligt? Vi ska bygga vid en sjö där det är speciella regler för husets utformning. Orren är ettav de som passar in...
1 svar · 12,8k läst
·
danny_falun
danny_falun: http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/69330-fiskarheden-orren-bilder.html
3 svar · 6,1k läst
Stinger
Stinger: Vi ritade vårt eget hus pga begränsad byggrätt hittade vi inget som passade. Fick napp hos flera husleverantörer. Kan vara en ide om ni inte hittar något som passar. Västkuststugan reste vårt och vi är mycket nöjda. Lycka till Stefan
12 svar · 26,8k läst
K
Kaisa_K: Hejsan, Vi har byggt ett Pärlugglan (Ugglan 159). Allt är klart och det blev lite bättre än väntat. Ett bra sammarbete med snickaren är a och o. Absolut bra att göra affärer med LB-hus. Ha allt skriftligt från första säljmötet. Lägg näsan i blöt och fråga om allt. Var delaktig i bygget. Det var vår livs största affär och det vill man skall bli perfekt. //Kaisa
10 svar · 2,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.