Jag undrar om någon har erfarenhet av hus från LB-Hus. Är detta bra företag att göra affärer med? :confused:

Vi håller på och bygger ett hus från LB-hus "Ugglan-serie" (budgetserien) och vi har bara upplevt positiva saker med dem.. De har god kvalite på allt och hög standard och är mycket prisvärda. Och vår hus-representant från Köping i Västmanland var mycket ärlig ang. priser på saker m.m och tipsade om vilka tillval man kunde köpa privat istället för att köpa via dem.. Hon gav oss mycket tips och idéer och bemötandet var alltid positivt.

Men vill man göra förändringar utöver LB-hus standard och deras tillval, så får man ta det med byggarna direkt på plats. Vi ville göra lite småändringar och fick då till svar att det ska vi ta med byggarna direkt och ej genom LB-hus.

Men bortsett från det så är våra upplevelser av att göra affärer med dem bara positiva..

Vi har bott i vår Ugglan 135 i ett drygt halvår nu. Vi har byggt i Södertälje.

Vår erfarenhet är att de är bra att ha och göra med och att vårt bygge gick smidigt. Skulle definitivt ha med LB-hus som tänkbar leverantör om jag skulle bygga igen.

/fredrik

Håller med Fredwel! Och jag och sambon bygger i Arboga..

Tack för era positiva kommentarer. :)
Vi valde Ugglan 159 och Jag håller faktiskt med Limla för den väl bemötande samt alla råd och förklaringar som vi fick från LB hus represant i Köping. De har bra kvalitet på Ugglanserien. Men man blir ju lite tveksam när man läser några andra åsikter också.
Behöver man konsultera någon byggkonsult eller någon advokat vad gäller kontrakt men tanke på att LB hus kör med ABS 95 vad jag förstod?

Har byggt med LB-Hus (ett modifierat Svalan). Det allra viktigaste är vilka snickare man har. grannen bygger med annan leverantör och samma snickare och han får också ett fint hus.

Men visst blev det bra och jag klagar inte.

Jaha.. Så ni har åxo varit hos Sara-Lynn i köping?
Vi tog aldrig kontakt med någon byggkonslut eller liknande gällande kontraktet.. Men känner man att man vill göra det så ska man absolut göra det..

Vi har byggt ett Pärlugglan (Ugglan 159) i Karlskrona och har bara positivt att säga om dem.
Säljaren här var mycket noggrann och allt fanns på papper innan byggstart
Kan klart rekommenderas

Idag har vi skrivit under på tomtens kontrakt:) hoppas att det ska vara leende till sist.

Vi bygger ett ugglan 121 och vi har kommit så långt att tegling sker skulle varit klara enl arbetsledaren, men det var de inte när vi igår kom hem från 1 veckas semester, får kolla varför de inte är klara på måndag.
Allt har fungerat bra köpte nyckelfärdigt, elen gör vår son, snickarna säger att de kommer om 2 veckor och arbetsledaren om 3 man blir lite smått vilse på när allt ska ske.
Inflyttning skall ske halva sep och jag tror att det blir gott om tid så det ser mycket positivt ut.
Försäljaren har varit mycket bra och projektledaren har varit mycket tillmötesgående,snickare och murare väldigt hjälpsamma.

:)

Hejsan,

Vi har byggt ett Pärlugglan (Ugglan 159). Allt är klart och det blev lite bättre än väntat. Ett bra sammarbete med snickaren är a och o. Absolut bra att göra affärer med LB-hus. Ha allt skriftligt från första säljmötet. Lägg näsan i blöt och fråga om allt. Var delaktig i bygget. Det var vår livs största affär och det vill man skall bli perfekt.

//Kaisa

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.