H
henkeberg: Finns på Bauhaus.
1 svar · 1,8k läst
M
MMR: Tänk bara på att även i ett toalettutrymme skall golvet byggas enligt reglerna för våtrum, dvs fuktspärr etc, inget pappgips osv,
3 svar · 2,2k läst
Caspár
Caspár: [citat] Precis som jag skrev då.... :)
3 svar · 929 läst
J
jensa 75: Hej! Finns det någon som har granab golv utan ventilation.
0 svar · 2,5k läst
E
Emsingen: Vi håller på med att riva loss den gamla plastmattan i köket och har hittat mögel där diskmaskinen stått. Se bild. Det handlar om ett ganska litet område. Möglet ser ut att sitta under mattan i limmet. Underlaget är betong med flytspackel ovanpå. Vi ska lägga klinker. Räcker det med att tvätta/slipa bort det som syns eller kan det här vara något som måste åtgärdas mer? Vi
0 svar · 3,7k läst
·
W
wingardpeter: Har blivit lurade själv av deras säljare, de lovade att de kunde få in ett suterränghus på vår tomt.Nej det fick de inte så de fick ändra takhöjden. I suterrängdelen skulle det ingå allt utom inredning typ tapeter och golv. Det ändrades med tiden, de drog av mer och mer av de som från början skulle ingå men offerten bara ökade ändå. Vi avbröt på inrådan av människor i
1 svar · 1,0k läst
D
drunkenmonkey: tror inte det finns något liknande då döttrarna på han som uppfann det har patent på detta....
1 svar · 5,4k läst
imported_jo
imported_jo: Jo det må vara sant att det är lite opraktiskt men snyggt iaf, men man kan ju ta lite gåare nyans så syns det inte lika mycket som mot svart.
6 svar · 6,5k läst
·
imported_jo
imported_jo: cellplast vore väl perfekt? Ta en s200 kvalitet (blå el rosa), den är lite dyrare men det ger en bra isolering!
1 svar · 1,8k läst
Hermansson82
Hermansson82: ok tack för tipsen :)
11 svar · 18,2k läst
J
jannis_l: Hej! Sketchup funkar perfekt för detta. Ge det bara lite tid så finns det knappt några begränsningar. Kolla instruktionsfilmer på youtube etc. Här ett klipp hur man skapar egna mönster att klistra in, då tex marmoleums raven och ash:)http://www.go-2-school.com/media/view/14
3 svar · 5,4k läst
K
Kjell_G: :PHaha, såklart du har rätt där. Är dock lite orolig eftersom det ligger samma klinker i hall o kök. Men där har jag ännu inte märkt nåt :blushing: Kjell G
5 svar · 11,2k läst
T
thalle: Funkar vanligt väggspackel till golv? Golvet är rätt stabilt och slätt i dagsläget, så det är bara skruvskaller och skarvarna mellan golvgipset som ska spacklas. Och det ska på en tunn pvc matta så det bör vara rätt slätt efter spackling.
5 svar · 7,0k läst
T
Tommmy: Tack för svaren, men hur känsliga för stötmärken tycker ni golvet är och i vilka rum har ni valt att lägga golvet, jag har tänkt att lägga detta golv i köket.
5 svar · 2,9k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Ja, då blev det en återkoppling med utvärderat resultat. Inte alls dumt!
10 svar · 10,9k läst
L
Lasse Kongo: Tack för alla tips. :) Uppskattas stort. :)
8 svar · 5,2k läst
A
Abbedabbe: Jag hade inte heller varit särdeles nervös. Om du har möjlighet så fyll i sprickan med ett cementbaserat spackel. Spricker det på nytt är sprickan "levande" och kräver vidare inspektion.
1 svar · 1,7k läst
E
evoline: Har nu gått en månad sen jag skrev nåt, hade inte hänt nåt på 3 veckor. Så jag ringde upp personen som hade ansvarig för försäkringar för bostadsrättsföreningen, men hon visste inget. Ringde upp handläggaren (Svealand) för bostadsrättsföreningen, för det stod kontaktnamn + telefon på pappret, men de har tystdnadsplikt och kunde bara prata med ordföranden för
15 svar · 4,2k läst
ByggareNick
ByggareNick: Den som väntar på något gott....... Verkligen snyggt. Bra jobbat.
6 svar · 2,2k läst
·
S
Slim_: Hej Är på jakt efter Kronotex Mega Clic D1279 Ravenna då jag behöver byta några bitar men det verkar som det är svårt, varit runt i några olika affärer och frågat, men ingen har haft hemma eller kan ta hem. Så om någon har tips på var man kan hitta en låda eller två i Kalmarområdet eller beställa via nätet vore jag tacksam. Tack på förhand.
0 svar · 1,3k läst
A
Abbedabbe: Måste och måste.... Det är ju givetvis inte straffbart att låta bli. =) Om du struntar i att ta bort den finns det risk att klinkern släpper och färgen gör det.
1 svar · 1,5k läst
A
Abbedabbe: Trist för alla parter när inte kunden är nöjd. Visst går det alldeles utmärkt att få ett bra resultat genom att lägga dit ett nytt lager men det känns en smula fel när det varit en stor renovering. Kan ni leva med att det bygger en smula till på höjden är det givetvis den snabbaste/enklaste lösningen.
16 svar · 24,6k läst
S
Staffan1: Tack för snabbt svar.Det där låter som en ganska smidig lösning (måste vara försiktig när man lossar plattan/plattorna bara).
2 svar · 3,8k läst
M
MMR: Har inget konkret tips, men det där är samma roliga överraskning vi fick hos oss när vi började renovera köket. 1.5 plans hus med källare och alla tre bjälklag, (källare-plan1, plan1-plan2, plan2-vind) är uppbyggda på samma sätt. Det försvårar avsevärt kan man ju säga. Golvbjälkarna är ca 200mm höga och vårt är uppbyggt på följande sätt (nerifrån och upp) * Under
1 svar · 2,3k läst
·
J
Jan-Å: 4 m grangolv med tigersåg under en köksinredning låter inte som ett helt "kvickt" jobb direkt, men visst går det jag har gjort mycke värre grejer i vårt hus :) Jag tänkte så här, såga med klingsåg så nära inredningen som möjligt, trixa dit en regel och lägg nya golvet fram till stumpen av det gamla som är kvar. Sen får man fixa till skarven så gott det går, inte många som går
9 svar · 2,4k läst
R
RobinG: Hejsan. Önskar lite information från er om hur jag ska gå tillväga med detta. Ska lägga in nytt golv i hall och kök. Tänkte i och med detta lägga en bit med klinker innanför dörren och en bit fram och runt. Se bild så hoppas jag ni förstår. Underlaget idag är en plastmatta. Skär jag dän den en bit för klinkret så har jag betonggolv under och det kan jag ju sätta klinkersen på.
0 svar · 943 läst
·
F
Farzan: [citat] Jag har gjort så i ett rum men det är inget jag skulle rekommendera då jag tyckte att det var rätt slitigt och tidsödande. Extremt viktigt att man hyvlar riktigt i våg (så att golvet ligger mot hela regeln och inte bara kanten) och det är inte alldeles enkelt om man är ovan. Närmast väggarna kom jag inte åt med hyveln, så där blev det stämjärn - ännu svårare att få
8 svar · 14,9k läst
·
BiFuel
BiFuel: Ja, det var länge sedan detta postades. Så länge så att just dessa golv fick bli oljade istället:-) Men vi har fler golv i huset så jag tackar jättemycket för tipset!!
2 svar · 7,1k läst
·
C
Coffelito: Vi har ett gammalt fiskbensgolv i ek från 1937. Golvet är slitet och har flera vattenfläckar. Hur får man bort fläckarna och gör golvet fint igen. Slipar man själv, bonar eller anlitar en firma?
0 svar · 1,6k läst
D
dunken: Golvet är i alla andra rum är målat . Så jag förmodar att golven är målat under frigoliten med . Men då är det bara att riva ut "skitet" och börja om igen.
2 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.