Undrar om någon kan hjälpa mig?
Jag har fått tag i ett golv från Afrika. Det ser riktigt häftigt ut, mosaik med ljust och mörkt trä (vet ej träslag) och det är ca 25 x 50 cm stora plattor. På ovansidan sitter mosaiken ihop med ett pappersark som slipas bort sen.
Underlaget är golvspån. Kan man limma på detta? Kan man det är det ngn som vet vilket lim som ska användas (pris åtgång osv)
Med vänlig hälsning/Martin AKA Skoning
Jag har fått tag i ett golv från Afrika. Det ser riktigt häftigt ut, mosaik med ljust och mörkt trä (vet ej träslag) och det är ca 25 x 50 cm stora plattor. På ovansidan sitter mosaiken ihop med ett pappersark som slipas bort sen.
Underlaget är golvspån. Kan man limma på detta? Kan man det är det ngn som vet vilket lim som ska användas (pris åtgång osv)
Med vänlig hälsning/Martin AKA Skoning
hej, jag tror nog att du kan limma på spånskivan, har för mig det,, du bör gå in till en golvfirma och fråga efter parkettlim... är speciellt lim till det , har själv limmat, men mot betong då,,, har för mig att det stog att man kan limma på spån...
gå in på bona.se, där ser du information, finns säkert nån återförsäljare nära dig
Golvet är klart och det blev riktigt maffigt. Har aldrig sett ngt liknande i Sverige. SUPERNÖJD
Cascos Maxi-Bond Parkettlim MP blev det och det tog, håll i er, 3 veckor att lägga. Varje liten bit i mosaiken var lösoch det var ca 4000 bitar...:S
Lägger ut en bild på före och efter jag behandlat med en olja.
Cascos Maxi-Bond Parkettlim MP blev det och det tog, håll i er, 3 veckor att lägga. Varje liten bit i mosaiken var lösoch det var ca 4000 bitar...:S
Lägger ut en bild på före och efter jag behandlat med en olja.
Den som väntar på något gott.......
Verkligen snyggt. Bra jobbat.
Verkligen snyggt. Bra jobbat.
Klicka här för att svara